Régi idők színvonala, új generációs köntösben – tulajdonképpen így lehetne összefoglalni mindazt, ami a China Airlines, a tajvani nemzeti légitársaság háza táján történik manapság, és aminek részleteire a légitársaság október 19-én egy villásreggelivel egybekötött budapesti rendezvényén igyekezett a magyar piac figyelmét is minél szélesebb körben felhívni.
Jumbós lesz a China Airlines bécsi járata
Nem sokkal azután, hogy az Eva Air, tajvani magán légitársaság megünnepelte a magyarországi jelenlétének tízedik évfordulóját, az ország nemzeti légitársasága is hallatott magáról azon szokásos éves bemutatkozója keretében, amelyet a China Airlines magyarországi képviseletét ellátó Aviation GSA szervezett, ez alkalommal a budapesti Mirage Fashion Hotelben.
A távol-keleti légitársaságok közül a tajvaniak igyekezete az egyik legkézzelfoghatóbb a magyarországi piacon. Ugyan egyik említett légitársaságnak sincs közvetlen budapesti járata, de igenis figyelnek térségünkre, és számítanak a magyar utazókra, amit mi sem példáz jobban annál, hogy képviseleteket tartanak fenn, és nagyobb európai városok repterein keresztül próbálják csábítani szolgáltatásuk igénybevételére a szóba jöhető, egyébként egyre érdeklődőbb közönséget.
A verseny azonban nem akármilyen iramot diktál. Az Öböl-menti gazdag, arab légitársaságok már direkt üzemben is megjelentek a közép-kelet-európai régióban. Budapesten két jeles képviselőjük is napi rendszerességgel kínál járatokat, igény szerint éppen azokra a célpontokra, amelyekkel a tajvani China Airlines is rendelkezésre áll. Ugyanakkor jól érzékelhető, ettől még korántsem riadnak vissza, lehetőségeik és kapacitásaik figyelembe vételével a folyamatos fejlesztésben és a minőség fokozásában látják a jövőt, amelyet a China Airlines esetében a 2014 márciusában meghirdetett NexGen, vagyis Next Generation program fémjelez a legjobban.
Fókuszban a flotta, az arculat és a szolgáltatások fejlesztése
A 2010 óta teljes jogú SkyTeam légiszövetségi tag China Airlines ekkor indította útjára a flottamodernizáció és az arculatfrissítés kettősén túl a szolgáltatásainak megújítását is célzó átfogó tervcsomagját. Mindezzel még vonzóbbá téve a légitársaságot és az általa képviselt országot. Ezek közül a legfontosabbak, az új zászlóshajó, a Boeing 777-300ER bevezetése, a hajózószemélyzetek és a földi munkatársak formaruhájának újítása, valamint a kabintermékekben is véghez vitt frissítések.
Az eredmények jó visszacsatolással szolgáltak: 2014-ben a China Airlines utasainak száma elérte a 35,8 millió főt, miközben a gépek kihasználtsága 77,7%-os volt, fél százalékpontos javulást hozva az előző évi teljesítményhez képest. Az 1959 óta működő China Airlines mindazonáltal racionalizálta is működését. Elkezdték a First Class komfortosztály kivezetését. Az idősebb 747-es Jumbók helyét folyamatosan átvevő 777-300ER gépeken a mai legkorszerűbb ülésekkel és szórakoztató rendszerrel ellátott Business osztály a csúcs, és a turista osztály felett beiktatták a prémium Economy választási lehetőségét, amelyet szintén a mai igényekhez mérten hívtak életre. Ezért is természetes többek közt, hogy a fedélzeti szolgáltatások között immáron Wi-Fi internet is szerepel.
A triplahetes Boeingek esetében a China Airlines különösen büszke rá, hogy a távol-keleti légitársaságok körében elsőként mutattak be a turista osztályon olyan családi heverőket, amelyek kanapészerű ággyá alakíthatók, és egészen új komfortszintet biztosítanak a hosszabb útvonalak során; de ugyanígy a LED-es hangulatvilágítás is, amely az új ülésekkel és burkolati elemekkel együtt egyedi enteriőrt kölcsönöz a fedélzetnek. Az igényesen kialakított belső teret idén nyáron a neves Red Dot dizájn díjjal is kitüntették, sőt a légitársaság a párizsi légiszalonra is elvitte az egyik 777-esét, hogy a világ egyik legrangosabb kiállításán is szemlére bocsássa a legújabb gépét.
Európában Frankfurt a 777-esek első számú célpontja
Az összesen tíz megrendelt Boeing 777-300ER közül az amerikai gyártó, illetőleg a lízingpartner GECAS eddig hét gépet szállított le, amelyek elsősorban olyan fontos útvonalakon repülnek mint Los Angeles, New York, San Francisco, Sanghaj, vagy Hong Kong, sőt november 2-tól Európában, a frankfurti viszonylaton is megjelenik a típus, ezzel a prémium turista osztályt is számításba hozva.
A budapesti Liszt Ferenc repülőtérről az utasok négy európai átszállási ponton keresztül érhetik el a China Airlines tajpeji járatait.
Diószegi Ilona, a China Airlines magyarországi értékesítési menedzserének a légitársaságot bemutató alapos előadását követően Sárdi Rezső, az Aviation GSA vezetője az AIRportal.hu kérdésére elmondta, a magyarországi utazók körében a legtöbben Bécsből veszik igénybe a China Airlines szolgáltatásait, a szezontól függően rendelkezésre álló heti 2-3 járattal, amelyeket a flotta Boeing 747-400-asai szolgálnak ki.
A második leggyakoribb csatlakozási pont a frankfurti, amely heti ötszöri rendszerességgel üzemel, ugyancsak 747-esekkel. A napi amszterdami, valamint a heti két római járat kevésbé jönnek számításba, holott az olasz fővárosból igen rövid várakozással lehet tovább repülni, a holland opciót pedig a KLM Royal Dutch Airlines ráhordó kapacitásai szokták korlátozni, bár előfordul, hogy bécsi indulással drágábban jön ki a jegy, mint az amszterdami kirepüléssel együttvéve. Érdemes tehát alaposan megvizsgálni az éppen aktuális kínálatot, amiben a képviselet és partnerirodái készséggel állnak rendelkezésre – tette hozzá.
Növekvő utasszám, Ausztrália és Új-Zéland a top célpontok között
A magyar közönség tehát a bécsi Schwechatról induló járatban látja az első számú megoldást, amelynek amellett, hogy idén májusban ünnepelte a megnyitásának tízedik évfordulóját (részben ennek örömére váltott a nyári menetrend folyamán az addigi A340-300-asról még nagyobb teljesítményű B747-400-asra) fontos ismérve, hogy közvetlenül repül Tajpejbe, szemben az osztrák fővárosban szintén jelenlévő Eva Air-rel, amely Bangkokon át repüli tajpeji bázisát.
A legérdekesebb kérdés mégis az, mennyi utast tud vonzani egy csakis átszállással tervezhető China Airlines-járat, amelyre Sárdi Rezső úgy válaszolt, dinamikus növekedés mellett éves szinten félezres nagyságrendről lehet beszélni.
Különösen népszerűek a légitársaság ausztráliai és új-zélandi járatai, amelynél hangsúlyosan bekapcsolható a „régi idők légitársasága” állítás tekintve, hogy az egy éves érvényességű jegyekkel az utasok turista osztályon 40 kg feladott csomagot vihetnek magukkal és a visszaút időpontjának módosítása is ingyenes szolgáltatás.
Ifjúsági kedvezmények miatt Magyarországról Új-Zélandra és Tajvanra „Working Holiday” vízummal kiutazó fiatalok a speciális feltételek miatt egyre nagyobb számban használják a China Airlines járatait. Hasznos tudnivaló ehhez mindenki számára, hogy hosszabb tajpeji várakozási idő esetén a légitársaság a reptértől a reptérig ingyenes városnézést biztosít az utasoknak. Magyar állampolgárok pedig turistaként vízum nélkül utazhatnak Tajvanra.