Címke: gyártási ráta
Visszavágta idei gyártási célszámát az Airbus
Az ellátási láncokban tapasztalható problémák miatt az európai gyártó a korábban megcélzott 800 helyett csak 770 repülőgépet tervez átadni idén, az A320neo család gyártása pedig 2026 helyett csak egy évvel később éri el a havi 75 példányt.
Új A320neo gyártósort épít Toulouse-ban az Airbus
Az európai repülőgépgyártó az A380-asok egykori gyártócsarnokában hoz létre modern összeszerelő sort az A320neo család számára, amellyel a volt Concorde-hangárban lévő régebbi üzemét váltja ki.
Egyelőre nem növelheti a 737 MAX gyártási rátáját a Boeing
Az amerikai gyártó bemutatta a Szövetségi Légügyi Hivatalnak (FAA) a repülésbiztonság és a minőség javítására készített tervét, ám egyelőre a hatóság nem enyhít a cég szigorú felügyeletén.
Idén 800 kereskedelmi gép átadását tervezi az Airbus
Jelentősen emeli 2024-ben a gyártási rátát az Airbus, ám a járvány előtti teljesítményét még nem éri el, a megnövelt hatótávú A321XLR forgalomba állítása pedig a második félévre csúszik.
A biztonság és a minőség lesz a Boeing idei fókuszában a pénzügyi célok helyett
A tavaly 2,2 milliárd dolláros veszteséget termelő amerikai gyártó nem tűz ki célokat a 2024-es átadásokra és a gazdasági teljesítményre, ehelyett a minőség javítására összpontosít.
Elkészült az első Toulouse-ban gyártott A321neo
Kigördült a hangárból az első olyan A321neo, amely az Airbus legújabb, toulouse-i gyártósorán készült, a repülőgép a török Pegasus Airlines flottájába kerül.
Csökkentette idei átadási célját a Boeing a beszállítói hibák miatt
A 2023-ra megcélzott 400-450 helyett csak 375-400 darab 737-es átadását várja az amerikai gyártó, a szerkezeti elemeket szállító Spirit Aerosystems minőségi problémái miatt, mindez erős negatív hatással van a vállalat pénzügyeire.
Megújítja transzatlanti teherhajóflottáját az Airbus
Az A320neo család gyártásának havi 75 repülőgépre növeléséhez történő felkészülés és a környezetterhelés csökkentése érdekében 2026-ra három, a szélmeghajtást is használó teherhajót állít forgalomba az európai gyártó.
Újabb részleg segíti az A321XLR-ek gyártását
Hipermodern üzemegységet nyitott Hamburgban az Airbus, ahol az A321XLR típus hátsó törzseleméből egyszerre akár nyolc darab alkatrészekkel és berendezésekkel történő felszerelését végezhetik.
Jelentősen növelte bevételeit és profitját az Airbus
Fenntartja idei 720 példányos gépátadási célját a nyereséges negyedévet záró Airbus, a Pratt-hajtóművek újabb problémái rövid távon nem hátráltatják az átadásokat, az A321XLR hatótávolságának szinten tartására pedig megoldást keres a gyártó.
Növeli a 737-esek és a 787-esek gyártási rátáját a Boeing
Az elemzői várakozásoknál nagyobb bevétellel és kisebb veszteséggel zárta az elmúlt negyedévet az amerikai repülőgépgyártó, amely az ellátási és logisztikai nehézségek ellenére többet gyárt majd két legfontosabb típusából.
Megszületett a megállapodás, újraindítja a termelést a Spirit Aero Systems
A Boeing legfőbb beszállítója megállapodott a dolgozóit képviselő legnagyobb szakszervezettel az új kollektív szerződésről, így az egy hete tartó sztrájk után újraindul a termelés.
Sztrájk kezdődik a Boeing legfőbb beszállítójánál
Jelentős fennakadást okozhat a Boeing legfontosabb típusainak termelésében a 737 MAX-hoz és a 787-eshez is fődarabokat gyártó Spirit Aero Systems wichitai üzemében kezdődő sztrájk.
Növeli a Dreamliner gyártási rátáját a Boeing
Az amerikai gyártó havi háromról négy példányra emelte a 787-es típus összeszerelési ütemét, és felkészül arra, hogy ezt az év végére havi ötre bővítse.
A gyenge első negyedév után is fenntartja idei céljait az Airbus, késik az A350F
Az európai repülőgépgyártó első negyedéves bevétele és eredménye is gyengébb lett a vártnál és a tavalyinál, de az ellátási láncok problémái ellenére fenntartja idei átadási és pénzügyi céljait, eközben az A350F áruszállító változat forgalomba állítása 2026-ra csúszik.
Az újabb gyártási hiba ellenére fenntartja átadási céljait a Boeing
Az amerikai gyártó a 737-eseknél felfedezett legújabb minőségi hiba ellenére fenntartja az idei és a hosszú távú átadási céljait, a kereskedelmi gépek üzletágának bevétele nőtt, vesztesége pedig csökkent az első negyedévben.
Nem éri el 700 gépes idei átadási célját az Airbus
Az európai repülőgépgyártó november végéig 565 repülőgépet adott át, az idénre kitűzött célszámát azonban nem éri el, a következő két évre is visszavett ambiciózus céljaiból a számos kihívásra hivatkozva.
Tovább csúszik az A321XLR forgalomba állítása
Csak 2024 második negyedévére várja az A321XLR forgalomba állítását az Airbus, a cég fenntartja idei 700 gépes átadási célját, és továbbra is havi 75 példányra növelné az A320neo család gyártási ütemét.
Kevesebb repülőgépet tud átadni idén a két nagy gyártó
A beszállítói lánc nehézségei, főként a vártnál kevesebb rendelkezésre álló hajtómű miatt mérsékli ezévi gyártási és átadási kilátásait az Airbus és a Boeing is.
Bővíti az A320-as típuscsalád gyártósorát Alabamában az Airbus
Egy második végszerelő sort hoz létre Mobile-ban a vállalat az A320 típuscsaládnak, az új egység 2025 második negyedévében kezdi meg működését a tervek szerint.
Háromszorosára ugrott az Airbus adózott nyeresége
Az európai gyártó tervei szerint 2025-től már havonta 75 A320neo családba tartozó gép készül, ezt elsősorban a gyáregységek kapacitásbővítésével akarják elérni.
Csak később emeli az A350-esek gyártási rátáját az Airbus
Hírek szerint ennek oka a Qatar Airways-szel folyó per és az Oroszországgal szembeni szankciók, a dohai légitársaság eközben úgy véli, az A350-es festési hibája a kerozin begyulladásának kockázatát is növeli, a gyártó a vitában egy újabb példányra szóló megrendelést törölt.
Rekord nyereséggel zárta 2021-et az Airbus
Soha nem volt ilyen erős adózott nyeresége az Airbusnak, mint az elmúlt évben, az európai repülőgépgyártó minden kereskedelmi típusának gyártását igyekszik felpörgetni, de a beszállítói hálózat szűk keresztmetszetet jelenthet.
Minden típusából többet gyárt havonta 2023-tól az Airbus
Alig másfél éven belül minden kereskedelmi típusából többet gyárt majd az Airbus, mert úgy érzékeli, hogy napról napra egyre nagyobb az igény a repülőgépeire.
Milliárdos kárt okoznak a Boeingnek a 787-esek gyártási hibái
A gyártó becslése szerint átlépheti az egymilliárd dollárt a Dreamliner gyártási hibáiból fakadó kár, és egyelőre nem tudja, mikor indulhatnak újra az átadások.