Jelentősen emeli 2024-ben a gyártási rátát az Airbus, ám a járvány előtti teljesítményét még nem éri el, a megnövelt hatótávú A321XLR forgalomba állítása pedig a második félévre csúszik.

Közzétette 2023-as pénzügyi jelentését az Airbus, amely szerint az elmúlt évben 735 repülőgépet adott át az ügyfeleknek, a vállalatcsoport árbevétele 65,4 milliárd euró volt, ami 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

A kiigazított adózás előtti eredmény 5,8 milliárd eurót tett ki, ez 4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Az Airbus adózott eredménye 3,7 milliárd euró volt, 11 százalékkal alacsonyabb, mint 2022-ben.

Az Airbus tavaly lemondásokkal együtt (nettó) 2094 repülőgépre kapott megrendelést, amely az eddigi legmagasabb éves teljesítménye, ezzel közel 8600 darabra növekedett rendelésállománya.

Forrás: Airbus

A kereskedelmi repülőgépekkel foglalkozó üzletág 47,7 milliárd eurós bevétel (+ 15 százalék) mellett 4,8 milliárd euró kiigazított adózás előtti nyereséget könyvelt el, ez 5 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus várakozásai szerint idén a világkereskedelem feltételei nem változnak, a geopolitikában, beszállítói láncolatokban sem lát a cég nagyobb kockázatokat a 2023-ashoz képest.

Ennek megfelelően azzal számol, hogy 800 kereskedelmi repülőgépet adhat át, amely jelentős emelkedés a tavalyi teljesítményhez képest, ám még távol van a 2019-ben elért 863 darabtól.

A vállalat becslése szerint az idei adózás előtti, kiigazított eredménye 6,5-7 milliárd euró között lehet 2024-ben.

Forrás: Airbus

A repülőgépgyártó a korábban közölt tervek szerint halad az A320neo család gyártásának 2026-ig havi 75 darabra növelése felé.

A megnövelt hatótávú A321XLR első példányának forgalomba állítása ugyanakkor az idei második negyedévről a harmadikra csúszik.

Az A321neo több mint 6100 darabos rendelésállományából mintegy 550 szól erre a változatra.

Forrás: Airbus

A magyarországi gyártókapacitással rendelkező helikopter üzletág a gyártásából és értékesítéséből a 2022-es szinthez képest 4 százalékkal több, 7,3 milliárd euró bevétel származott, a kiigazított adózás előtti eredmény 15 százalékkal 735 millió euróra nőtt.

Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója az eredményekkel kapcsolatban azt mondta: „2023-ban minden üzletágunkban erős volt a megrendelésekből származó bevétel, és teljesítettük kötelezettségvállalásainkat. Ez jelentős eredmény volt, tekintettel a működési környezet rendkívüli összetettségére”. Hangsúlyozta, hogy folytatják az Airbus globális gyártóhálózatának fejlesztését és dekarbonizációs törkevéseit.