Címlap Címkék Airbus A321XLR

Címke: Airbus A321XLR

Airbus-vezér: az USA magának is kárt okozna a büntetővámmal

Guillaume Faury szerint az USA európai termékek ellen tervezett büntetővámja a saját iparát is sújtaná, mivel például az Airbus beszállítóinak 40 százaléka USA-beli. Arról is beszélt, hogy az A320-as család gyártási rátáját egyelőre mégsem növelik tovább.

Ma érkezik az utolsó hagyományos hajtóművel felszerelt A321-es a Wizz Airhez

Fontos mérföldkőhöz érkezik péntek délután a Wizz Air: ma érkezik a légitársaság flottájának utolsó, hagyományos hajtóművekkel felszerelt Airbus A321ceo típusú repülőgépe.

Tizenkét A330-900neót és harminc A321XLR-t rendelt az AirAsia X

Az eredetileg tervezettnél kevesebb A330neo mellé az idei Paris Air Show-n bejelentett extra nagy hatótávú A321XLR-ből is rendelt az Air Asia X.

A világ egyik legfiatalabb flottájával repülhetnek a Wizz Air utasai

A legalább 100 gépes flottával rendelkező légitársaságok között a Wizz Air rendelkezik a negyedik legfiatalabb flottával a világon.

Átvette első A321LR repülőgépét az Aer Lingus

Az Aer Lingus A321LR repülőgépeit CFM Leap-hajtóművekkel szerelték fel, az ír légitársaság kialakításában 16 business és 168 turista osztályú utas szállítására képesek.

Érdeklődik az A321XLR iránt a Lufthansa és az Air Baltic is

A még nagyobb hatótávú Airbus-keskenytörzsű beszerzését a Lufthansa vezetője szerint megvizsgálják, , de nem tartja az áttörést jelentő típusnak. Martin Gauss, az Air Baltic főnöke pedig szintén el tudná képzelni néhány év múlva a flottájukban az XLR-t.

Az utóbbi évek egyik leggyengébb eladási számával zárult az 53. Paris Air Show

Az értékesítési versenyt az Airbus nyerte, amely 383 példányról állapodott meg, mögötte a Boeing 232 darabos eladással zárta a légiszalont. A show sztártípusa az A321XLR lett, amelyből összesen 226 példányra érkezett igény.

Több mint 180 neót és XLR-t adott el az Airbus a show harmadik napján

Ötven Airbus A321XLR-t rendelt az American Airlines és ugyancsak ötvenet az Indigo Partners, amelyből húsz példányt állít forgalomba a Wizz Air 2023-tól, a Boeing pedig 12 darab 777-est értékesített a Paris Air Show harmadik napján. Összefoglaló.

Húsz darab nagy hatótávú Airbus A321XLR-t rendelt a Wizz Air

A Paris Air Show harmadik napján az Indigo Partners amerikai befektetőcég bejelentette, hogy 50 darab A321XLR-re ad megrendelést az Airbusnak szándéknyilatkozat formájában, ebből 20 példány a Wizz Air-hez kerül, amely így belép a hosszútávú diszkont járatok piacára.

Csendes kezdés utáni izgalmak a Paris Air Show második napján

Nagyobb aktivitás volt tapasztalható az üzletkötések terén a show második napján, a Boeing 35 Dreamliner mellett meglepetésre a délutáni órákban 200 737 MAX megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot az IAG-csoporttal, de a kisebb gyártók is aktívak voltak. Összefoglaló.

Az A321XLR bejelentésével és több mint 100 gép eladásával indított az Airbus Párizsban

Június 17-én, hétfőn reggel megnyitotta kapuit a Paris Air Show, az Airbus elindította a 8700 km-es hatótávú A321XLR programját, és több mint száz repülőgép eladását is bejelentette, a Boeingnél azonban csendesen kezdődött a légiszalon. Az első nap összefoglalója.

Elindította az Airbus az A321XLR-programot

A párizsi légiszalon első napján az Airbus bejelentette az A320neo-család legújabb, egyben legnagyobb hatótávolságú tagját, az A321XLR-t, amellyel a piac közepének hívott szegmensben szeretné megerősíteni pozícióját. 

A Wizz Air befektetőjével is tárgyal az Airbus a nagy hatótávú A321XLR-ről

Tárgyalásokat folytat az Airbus a nagy hatótávú A321XLR eladásáról a Wizz Airben is meghatározó, amerikai Indigo Partners céggel, a tovább növelt hatótávolságú variáns programját egyre valószínűbb, hogy bejelenti az európai gyártó a Paris Air Show idején.

Hatalmas pofon lehet a Boeingnek, ha az A321XLR-t választja az American

Az USA legnagyobb légitársasága Boeing 757-eseit váltaná le minél hamarabb, és ehhez akár európai típust is rendelne, ha a Boeing nem lép időben. Korábban többek közt az American miatt ugrott bele a MAX-programba a Boeing, hogy az óriáscég ne váltson az Airbus termékére.

Terv szerint halad a 777X program, szűzrepülés nyáron

Június vége - július eleje közötti időszakban tervezi a Boeing a 777X szűzrepülését, de lehet, hogy a párizsi légiszalon időpontjáról lecsúszik a gyártó. Az új NMA-típus bejelentését egyelőre tovább lebegteti a Boeing.

Megkezdte a megrendelések begyűjtését az Airbus az A321XLR-re

Amíg a Boeing kivár a 757-es utódjával kapcsolatos döntéssel, addig az Airbus előre menekült, és elkezdte begyűjteni a megrendeléseket az A321XLR típusra.

A Scandinavian is kér a nagy hatótávú A321-esből

Próbaként 2020-ban három A321LR-t állít üzembe a skandináv légitársaság, amelyekkel transzatlanti járatok mellett a Közel-Keletre és Indiába közlekednek majd.

Egyre közelebb a még nagyobb hatótávú A321XLR

Iparági források szerint ez év közepén jelentheti be az Airbus a tovább növelt teljesítményű A321XLR megvalósítását, amelyről már egyeztet különböző légitársaságokkal.

Az A330neo módosításával zárná a keskeny és szélestörzsűek közti piaci rést az Airbus

Jelentősen csökkentett maximális felszállótömeggel és hajtómű-teljesítménnyel érkezhet a nem túl nagy távolságú utakra optimalizált változat, hogy felvegye a versenyt az elképzelt Boeing 797-essel.

Új generációs keskenytörzsű-család és A350neo fejlesztésébe vág bele az Airbus

Az Airbus mérnököket toboroz egy teljesen új keskenytörzsű géptípus megtervezéséhez, valamint az A350-es 'neósításához' és a gyártósorok soha nem látott mértékű felpörgetéséhez. Mindenekelőtt viszont jöhet a nagyobb hatótávú A321XLR, és a megnyújtott 'plus' változat.

Kis módosításokkal fejlesztenék tovább a nagy hatótávú A321-est

Az Airbus programfőnöke részleteket árult el az elképzelt A321XLR variánsról: változatlan szárnyakkal, de tovább növelt felszállótömeggel és üzemanyag-kapacitással hoznának ki belőle még nagyobb hatótávolságot.

Az A321LR lehet a Boeing 757-esek váltótípusa a Unitednél

Az európai gyártó megnövelt hatótávú keskenytörzsűje, az A321LR léphet a húsz évesnél is öregebb 757-esek helyébe a Unitednél. A Boeing egyelőre húzza-halasztja az új közepes típusának, a 797-esnek a bejelentését, így az európai gyártó még több, a Boeing 757-esek váltótípusát kereső vevőt orozhat el az amerikaiaktól.

Öt év múlva érkezhet a továbbfejlesztett A321LR

A kanadai Air Transat vezetője közölte, hogy az Airbus jelzései szerint 2023-ban állhat forgalomba az egyelőre csak hírekben szereplő, még nagyobb hatótávolságú és befogadóképességű A321XLR.

A321XLR-rel repülne Európába a JetBlue

Az Airbus még csak belengette, de a JetBlue máris rábukott az A321LR-nél is nagyobb hatótávolságúnak mondott XLR verzióra, amellyel a népszerű nyugat-európai városokba repülne.

Boeing 757-utód: céldátum már van, döntés még nincs

Ragaszkodik a 2025-ös forgalomba állítási céldátumhoz, de a program hivatalos indításával nem siet a Boeing. A gyártó szerint nem maga a repülőgép lesz forradalmian új, hanem a mögötte lévő gyártási technológia. Eközben az Airbus boszorkánykonyhájában is forralnak valamit.

Légiközlekedési állások, képzések

Raktáros

Magyar Duty-Free Kft.

Divattanácsadó

Magyar Duty-Free Kft.

Repülőgép kiszolgálási tiszt

CELEBI Ground Handling Hungary Kft.

Légiáru-kezelő

CELEBI Ground Handling Hungary Kft.

Takarító, Hidegkonyhai szakács, Üzletvezető

Újonnan nyílt repülőtéri váró

Terminál asszisztens

Budapest Airport Zrt.

OCC Controller

Wizz Air

Poggyász forgalmi elemző

Budapest Airport Zrt.

Személyi asszisztens

Budapest Airport Zrt.

Repülőgépkiszolgáló eszközkezelő

CELEBI Ground Handling Hungary Kft.

Reptéri rakodó

CELEBI Ground Handling Hungary Kft.

Légiforgalmi irányító

HungaroControl Zrt.

Földi kiszolgálási adatkoordinátor

CELEBI Ground Handling Hungary Kft.

Részmunkaidős értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.

Képzési koordinátor

Budapest Airport Zrt.

Értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.

ICAO Level 4/5/6

Repülés-szakmai angol nyelvvizsga felkészítő tanfolyam
Hirdetés