Címlap Címkék Airbus A321XLR

Címke: Airbus A321XLR

Elkészült az első Airbus A321XLR egyik legfontosabb szerkezeti eleme

A franciaországi Nantes-ban működő Airbus-üzemben elkészült az első A321XLR egyik legfontosabb szerkezeti eleme, az úgynevezett Centre Wing Box.

Elektromos oldalkormányt kap az A320neo típuscsalád

Hírek szerint 2024-re cseréli elektromos vezérlésűre az A320neo típuscsalád oldalkormányát az Airbus, megszüntetve a mechanikus kapcsolatot, emellett több kisebb fejlesztés is lesz.

Aggódik a Boeing az Airbus A321XLR biztonságossága kapcsán

Az Airbus A321neo extra nagy hatótávú változatának üzemanyag-rendszerével kapcsolatos aggályokra figyelmeztette az Európai Repülésbiztonsági Ügynökséget (EASA) a Boeing.

Külön gyártósort hoz létre Hamburgban az A321XLR-nek az Airbus

Külön gyártósort hoz létre az Airbus a Hamburg-Finkenwerder üzemben, ahol az extra nagy hatótávú A321XLR hátsó törzselemét gyártják majd a kezdeti időszakban. A Boeing pedig a korábbinál kisebb, az Airbus típusával közvetlenül konkuráló, “NMA-5X” változaton gondolkodik.

Hajtóműtípust vált a Frontier az újabb A320neo gépeinél

Az Indigo Partners érdekeltségébe tartozó amerikai fapados a jövőben érkező 134 darab új generációs Airbus-gépéhez nem az eddig használt CFM, hanem a versenytárs Pratt&Whitney erőforrását kéri.

Az A321XLR típus fontos elemének gyártását kezdte meg az Airbus leányvállalata

A németországi Premium Aerotec megkezdte az Airbus A321XLR nagyhatótávú keskenytörzsű repülőgép első eleme, a törzs hátsó részében elhelyezett üzemanyagtartály gyártását.

Több mint ezer A321XLR eladásával számol az Airbus

Több mint ezer példány eladását tervezi az Airbus az A321-es ultranagy hatótávolságú XLR verziójából: a szingapúri légi szalon előestéjén tett nyilatkozat talán jelzés egy nagyobb megrendelésre.

A Boeing kevesebb 787-est gyárt és újratervezést indít

Mivel kevesebb a megrendelés 787-esekre, a típus gyártási rátáját havi 10 darabra csökkentik 2021-re, a Boeing-vezér pedig részletezte korábbi szavait a tervezett 757/767-es utód átgondolásáról: utalt arra, hogy új szélestörzsű helyett keskenytörzsűről is szó lehet.

Harminc új nagy hatótávú gépet kaphat a LOT és a Condor

A lengyel nemzeti légitársaságnak tíz, a most megvett német szabadidős cégnek pedig húsz darab nagy hatótávú gépet szerezne be a PGL állami holding, a Condor megjelenhet Magyarországon is.

Új generációs A321-gyártósort hoz létre Toulouse-ban az Airbus

Jelenlegi slágertermékét, az A321-est készíti 2022 év közepétől az Airbus az A380-asok szerelőcsarnokában, az európai repülőgépgyártó modern, digitális gyártósorral bővíti a legnagyobb befogadóképességű keskenytörzsű kibocsátását.

Folytatja a bécsi növekedést és Közép-Ázsiára tekint a Wizz Air

Plusz egy Airbus A321-es és öt újabb célállomás lesz a Wizz Air bécsi bázisán, a fapados Váradi József cégvezér szerint Üzbegisztánban és környékén is terjeszkedne.

A321XLR üzemeltető lesz az Air Malta és a chilei Sky

Az Air Malta hosszútávú járatok nyitásához, a chilei Sky főleg Dél-Amerikán belüli bővítéshez vásárolt be a nagy hatótávolságú európai keskenytörzsűből.

Ötven Airbus A321XLR-t rendelt transzatlanti bővítéséhez a United Airlines

Az új generációs, extra nagy hatótávú keskenytörzsűekkel a légitársaság fontos keleti parti bázisairól, Newark/New York és Washington D.C. reptereiről induló transzatlanti hálózatát bővíti, valamint a kiöregedő 757-eseit helyettesíti majd.

Százhúsz neót rendelt az Air Arabia

A Közel-Kelet és Észak-Afrika vezető low-cost légitársasága 73 A320neo, 27 A321neo és 20 nagy hatótávú A321XLR repülőgép megrendeléséről állapodott meg az európai gyártóval.

Több kérdőjel van még az IAG jövőbeni flottája körül

Egyelőre sok a kérdőjel az International Airlines Group (IAG) jövőbeni flottájával kapcsolatban, és ezek számát a 737 MAX megrendelés sem csökkentette.

Jóváhagyták a nagy hatótávú A321XLR rendelést a Wizz Air részvényesei

Elsöprő többséggel hagyták jóvá a Wizz Air részvényesei a légitársaság húsz darab extra nagy hatótávú Airbus A321XLR repülőgépre szóló megrendelését.

Airbus A321XLR-t vásárolt a Vietjet

Airbus A321XLR repülőgép vásárlásáról írt alá megállapodást a toulouse-i székhelyű gyártóval a Vietjet vietnami fapados társaság, amely a géppel akár Ausztráliát, vagy Oroszországot is képes lesz elérni.

Háromszáz Airbus A320neót rendelt az Indigo

Háromszáz Airbus A320neo családba tartozó gépet rendelt India legnagyobb fapados légitársasága, az Indigo, a megállapodás A321XLR-ek vételét is tartalmazza.

Airbus A220 és A321XLR üzemeltető lesz a Czech Airlines

Újabb légitársasággal bővül az Airbus A220 és A321XLR üzemeltetők köre, a Czech Airlines korábbi megrendelését módosítva összesen hét gépet rendelt meg a toulouse-i gyártótól.

Airbus-vezér: az USA magának is kárt okozna a büntetővámmal

Guillaume Faury szerint az USA európai termékek ellen tervezett büntetővámja a saját iparát is sújtaná, mivel például az Airbus beszállítóinak 40 százaléka USA-beli. Arról is beszélt, hogy az A320-as család gyártási rátáját egyelőre mégsem növelik tovább.

Ma érkezik az utolsó hagyományos hajtóművel felszerelt A321-es a Wizz Airhez

Fontos mérföldkőhöz érkezik péntek délután a Wizz Air: ma érkezik a légitársaság flottájának utolsó, hagyományos hajtóművekkel felszerelt Airbus A321ceo típusú repülőgépe.

Tizenkét A330-900neót és harminc A321XLR-t rendelt az AirAsia X

Az eredetileg tervezettnél kevesebb A330neo mellé az idei Paris Air Show-n bejelentett extra nagy hatótávú A321XLR-ből is rendelt az Air Asia X.

A világ egyik legfiatalabb flottájával repülhetnek a Wizz Air utasai

A legalább 100 gépes flottával rendelkező légitársaságok között a Wizz Air rendelkezik a negyedik legfiatalabb flottával a világon.

Átvette első A321LR repülőgépét az Aer Lingus

Az Aer Lingus A321LR repülőgépeit CFM Leap-hajtóművekkel szerelték fel, az ír légitársaság kialakításában 16 business és 168 turista osztályú utas szállítására képesek.

Érdeklődik az A321XLR iránt a Lufthansa és az Air Baltic is

A még nagyobb hatótávú Airbus-keskenytörzsű beszerzését a Lufthansa vezetője szerint megvizsgálják, , de nem tartja az áttörést jelentő típusnak. Martin Gauss, az Air Baltic főnöke pedig szintén el tudná képzelni néhány év múlva a flottájukban az XLR-t.
Hirdetés