Címke: Airbus A321XLR
Százhúsz neót rendelt az Air Arabia
A Közel-Kelet és Észak-Afrika vezető low-cost légitársasága 73 A320neo, 27 A321neo és 20 nagy hatótávú A321XLR repülőgép megrendeléséről állapodott meg az európai gyártóval.
Több kérdőjel van még az IAG jövőbeni flottája körül
Egyelőre sok a kérdőjel az International Airlines Group (IAG) jövőbeni flottájával kapcsolatban, és ezek számát a 737 MAX megrendelés sem csökkentette.
Jóváhagyták a nagy hatótávú A321XLR rendelést a Wizz Air részvényesei
Elsöprő többséggel hagyták jóvá a Wizz Air részvényesei a légitársaság húsz darab extra nagy hatótávú Airbus A321XLR repülőgépre szóló megrendelését.
Airbus A321XLR-t vásárolt a Vietjet
Airbus A321XLR repülőgép vásárlásáról írt alá megállapodást a toulouse-i székhelyű gyártóval a Vietjet vietnami fapados társaság, amely a géppel akár Ausztráliát, vagy Oroszországot is képes lesz elérni.
Háromszáz Airbus A320neót rendelt az Indigo
Háromszáz Airbus A320neo családba tartozó gépet rendelt India legnagyobb fapados légitársasága, az Indigo, a megállapodás A321XLR-ek vételét is tartalmazza.
Airbus A220 és A321XLR üzemeltető lesz a Czech Airlines
Újabb légitársasággal bővül az Airbus A220 és A321XLR üzemeltetők köre, a Czech Airlines korábbi megrendelését módosítva összesen hét gépet rendelt meg a toulouse-i gyártótól.
Airbus-vezér: az USA magának is kárt okozna a büntetővámmal
Guillaume Faury szerint az USA európai termékek ellen tervezett büntetővámja a saját iparát is sújtaná, mivel például az Airbus beszállítóinak 40 százaléka USA-beli. Arról is beszélt, hogy az A320-as család gyártási rátáját egyelőre mégsem növelik tovább.
Ma érkezik az utolsó hagyományos hajtóművel felszerelt A321-es a Wizz Airhez
Fontos mérföldkőhöz érkezik péntek délután a Wizz Air: ma érkezik a légitársaság flottájának utolsó, hagyományos hajtóművekkel felszerelt Airbus A321ceo típusú repülőgépe.
Tizenkét A330-900neót és harminc A321XLR-t rendelt az AirAsia X
Az eredetileg tervezettnél kevesebb A330neo mellé az idei Paris Air Show-n bejelentett extra nagy hatótávú A321XLR-ből is rendelt az Air Asia X.
A világ egyik legfiatalabb flottájával repülhetnek a Wizz Air utasai
A legalább 100 gépes flottával rendelkező légitársaságok között a Wizz Air rendelkezik a negyedik legfiatalabb flottával a világon.
Átvette első A321LR repülőgépét az Aer Lingus
Az Aer Lingus A321LR repülőgépeit CFM Leap-hajtóművekkel szerelték fel, az ír légitársaság kialakításában 16 business és 168 turista osztályú utas szállítására képesek.
Érdeklődik az A321XLR iránt a Lufthansa és az Air Baltic is
A még nagyobb hatótávú Airbus-keskenytörzsű beszerzését a Lufthansa vezetője szerint megvizsgálják, , de nem tartja az áttörést jelentő típusnak. Martin Gauss, az Air Baltic főnöke pedig szintén el tudná képzelni néhány év múlva a flottájukban az XLR-t.
Az utóbbi évek egyik leggyengébb eladási számával zárult az 53. Paris Air Show
Az értékesítési versenyt az Airbus nyerte, amely 383 példányról állapodott meg, mögötte a Boeing 232 darabos eladással zárta a légiszalont. A show sztártípusa az A321XLR lett, amelyből összesen 226 példányra érkezett igény.
Több mint 180 neót és XLR-t adott el az Airbus a show harmadik napján
Ötven Airbus A321XLR-t rendelt az American Airlines és ugyancsak ötvenet az Indigo Partners, amelyből húsz példányt állít forgalomba a Wizz Air 2023-tól, a Boeing pedig 12 darab 777-est értékesített a Paris Air Show harmadik napján. Összefoglaló.
Húsz darab nagy hatótávú Airbus A321XLR-t rendelt a Wizz Air
A Paris Air Show harmadik napján az Indigo Partners amerikai befektetőcég bejelentette, hogy 50 darab A321XLR-re ad megrendelést az Airbusnak szándéknyilatkozat formájában, ebből 20 példány a Wizz Air-hez kerül, amely így belép a hosszútávú diszkont járatok piacára.
Csendes kezdés utáni izgalmak a Paris Air Show második napján
Nagyobb aktivitás volt tapasztalható az üzletkötések terén a show második napján, a Boeing 35 Dreamliner mellett meglepetésre a délutáni órákban 200 737 MAX megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot az IAG-csoporttal, de a kisebb gyártók is aktívak voltak. Összefoglaló.
Az A321XLR bejelentésével és több mint 100 gép eladásával indított az Airbus Párizsban
Június 17-én, hétfőn reggel megnyitotta kapuit a Paris Air Show, az Airbus elindította a 8700 km-es hatótávú A321XLR programját, és több mint száz repülőgép eladását is bejelentette, a Boeingnél azonban csendesen kezdődött a légiszalon. Az első nap összefoglalója.
Elindította az Airbus az A321XLR-programot
A párizsi légiszalon első napján az Airbus bejelentette az A320neo-család legújabb, egyben legnagyobb hatótávolságú tagját, az A321XLR-t, amellyel a piac közepének hívott szegmensben szeretné megerősíteni pozícióját.
A Wizz Air befektetőjével is tárgyal az Airbus a nagy hatótávú A321XLR-ről
Tárgyalásokat folytat az Airbus a nagy hatótávú A321XLR eladásáról a Wizz Airben is meghatározó, amerikai Indigo Partners céggel, a tovább növelt hatótávolságú variáns programját egyre valószínűbb, hogy bejelenti az európai gyártó a Paris Air Show idején.
Hatalmas pofon lehet a Boeingnek, ha az A321XLR-t választja az American
Az USA legnagyobb légitársasága Boeing 757-eseit váltaná le minél hamarabb, és ehhez akár európai típust is rendelne, ha a Boeing nem lép időben. Korábban többek közt az American miatt ugrott bele a MAX-programba a Boeing, hogy az óriáscég ne váltson az Airbus termékére.
Terv szerint halad a 777X program, szűzrepülés nyáron
Június vége - július eleje közötti időszakban tervezi a Boeing a 777X szűzrepülését, de lehet, hogy a párizsi légiszalon időpontjáról lecsúszik a gyártó. Az új NMA-típus bejelentését egyelőre tovább lebegteti a Boeing.
Megkezdte a megrendelések begyűjtését az Airbus az A321XLR-re
Amíg a Boeing kivár a 757-es utódjával kapcsolatos döntéssel, addig az Airbus előre menekült, és elkezdte begyűjteni a megrendeléseket az A321XLR típusra.
A Scandinavian is kér a nagy hatótávú A321-esből
Próbaként 2020-ban három A321LR-t állít üzembe a skandináv légitársaság, amelyekkel transzatlanti járatok mellett a Közel-Keletre és Indiába közlekednek majd.
Egyre közelebb a még nagyobb hatótávú A321XLR
Iparági források szerint ez év közepén jelentheti be az Airbus a tovább növelt teljesítményű A321XLR megvalósítását, amelyről már egyeztet különböző légitársaságokkal.
Az A330neo módosításával zárná a keskeny és szélestörzsűek közti piaci rést az Airbus
Jelentősen csökkentett maximális felszállótömeggel és hajtómű-teljesítménnyel érkezhet a nem túl nagy távolságú utakra optimalizált változat, hogy felvegye a versenyt az elképzelt Boeing 797-essel.