JL 516: Híreink a Japan Airlines (JAL) Airbus A350-900-asának és a Japán Parti Őrség Dash 8-300-asának a tokiói Haneda repülőtér futópályáján 2024. január 2-án történt összeütközéséről.
Címke: JL 516
Új eljárásokat vezettek be Japánban a tokiói baleset miatt
A torony és a pilóták közti kommunikációban, a légiforgalmi irányítók munkájában, valamint a gurulóutak felfestéseiben is változtatásokat hajtanak végre.
Több utast a kapitánynak kellett leparancsolnia az égő A350-es fedélzetéről
A légiforgalmi irányító nem vette észre, hogy a parti őrség gépe felgurult a futópályára, az A350-es repülési adatrögzítőjét megtalálták, a hangrögzítőt még keresik.
Az ütközés után 18 perccel hagyta el az utolsó ember az égő A350-es fedélzetét
Egy fontos rendszer nem működött a Haneda reptéren a január 2-i balesetkor, a tornyos légiforgalmi irányító és a Japan Airlines pilótái sem vették észre, hogy a parti őrség gépe a futópályán van, az utasszállítón pedig csupán 3 vészkijáratot tudtak használni.
Engedély nélkül gurult a leszálló A350-es elé a japán parti őrség gépe
A hatóságok megkezdték a január 2-i, tokiói esemény kivizsgálását, az első bizonyítékok alapján a Japan Airlines utasszállítója az ütközés előtt megkapta a leszállási engedélyt, a parti őrség Dash 8-asa viszont nem kapott engedélyt arra, hogy felguruljon a futópályára.
Egy ütközést követően leégett a JAL A350-ese a tokiói Haneda repülőtéren
Összeütközött a Japan Airlines Airbus A350-900-asa a japán parti őrség egyik repülőgépével leszállás közben, a légitársaság közlése szerint az utasszállító összes utasa és a személyzet is el tudta hagyni a fedélzetet, míg a másik gépen tartózkodó 6 főből 5 elhunyt.