Csúsznak a versenyhatósági jóváhagyások, ezért az eredeti tervekhez képest csak két évvel később valósulhat meg a két dél-koreai légitársaság összeolvadása.
A világ hetedik legnagyobb légitársasága jöhet létre a Korean Air és az Asiana Airlines házasságával, de a koreai fejlesztési bank (KDB) által készített legújabb tervek szerint csak 2024-ben zárulhat le a folyamat a Korea Times értesülése szerint.
Az újratervezésre azért van szükség, mert az érintett hatóságok még nem bólintottak rá az egyesülésre, ugyanis a létrejövő óriáscég számos útvonalon kerülne monopolhelyzetbe.
Az ügyet bonyolítja az is, hogy a két céghez három low-cost légitársaság tartozik: az Air Busan, az Air Seoul és a Jin Air.
Bár a szükséges dokumentumokat még januárban benyújtották, az egyesülés terveire egyelőre csak a török hatóságok adták áldásukat.
Hét további ország, Dél-Korea mellett Kína, Japán, Vietnam, Tajvan, Thaiföld és az USA egyelőre nem adott zöld jelzést.
A továbblépéshez a hazai jóváhagyás mellett még négy országé lenne szükséges, ellenkező esetben az egyesülés során létrehozott új légitársaság nem üzemeltethetne járatokat az érintett államokba. Ezek azonban várhatóan további követelményeket támasztanak, hogy az új megacéggel szemben segítsék a saját légitársaságaik működését az érintett útvonalakon.
Mivel az egyesülést követően a most Star Alliance-tag Asiana Airlines a Korean Air része lesz, megszűnik a kapcsolat ezzel a légiszövetséggel, az új cég a Sky Team tagja lesz. Emiatt az Asiana számos amerikai útvonalán megszűnik a United Airlines-szal közös üzemelés, amely hátrányt jelenthet az amerikai légitársaságnak.
A tavaly novemberben bejelentett tranzakció lezárásához szükséges pénzügyi forrás ugyanakkor rendelkezésre áll, az egyesülés az új időzítés szerint halad, amíg a szükséges jóváhagyások megérkeznek az érintett országok hatóságaitól.