Csődvédelembe vonult Dél-Amerika legnagyobb légitársasága, a LATAM, a csoport chilei, perui, kolumbiai és ecuadori leányvállalatai az Egyesült Államokban kérték az eljárást. Az üzemmenetet a lépés egyelőre nem érinti, már sikerült tőkebevonásról megegyezni néhány tulajdonossal.

A koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben a légitársaság azért kért csődvédelmet, mert így megkezdheti a tárgyalásokat a hitelezőkkel és részvényesekkel a tartozások csökkentéséről, új tőke bevonásáról és az üzemmenet folytatásáról, de közben át is alakíthatja működését.

Roberto Alvo, a LATAM vezérigazgatója a cég közleményében azt írta, hogy egészséges, profitot termelő cégként érte őket a koronavírus-járvány, a különleges körülmények a kereslet összeomlásához vezettek, és nemcsak teljesen leállították a légiközlekedést, de hosszú időre meg is változtatták azt.

Fotó: AIRportal.hu

Hozzátette: lépéseket tettek azért, hogy kivédjék e helyzet negatív hatásait, de a cég jövőjét csak a csődvédelem alatti átszervezés képes biztosítani.

A Cueto és Amaro családok, mint a legnagyobb tulajdonosok, illetve a 10 százalékos részesedéssel bíró Qatar Airways már biztosította a társaságot arról, hogy 900 millió USA-dollár értékű tőkebevonást hajtanak végre a társaságban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A LATAM várja a többi tulajdonos és részvényes hozzájárulását is, mivel szabad készpénzállományát növelnie kell, ez jelenleg 1,3 milliárd dolláron áll.

A csődvédelem alatti reorganizáció nem érinti az üzemmenetet, a légitársaság tovább teljesíti utas- és áruszállító járatait, és folytatja a jegyértékesítést is, a cég alkalmazottai megkapják bérüket, és kifizetik a beszállítókat is.

A vállalat 2019-ben 74 millió utast szállított, 5 millióval többet, mint egy évvel korábban, erre az évre további bővüléssel számoltak.

Az argentin, brazil és paraguay-i vállalatokat nem érinti a csődvédelmi eljárás.

Kapcsolódó: 

Csődvédelem alatt működik tovább az Avianca Holding