A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint 2017 első félévében jelentősen csökkent a légibalesetek és az azokban elhunytak száma.
A montreáli kereskedelmi szervezet genfi központjában tartott konferencián Gilberto Lopez Meyer alelnök ismertette, hogy 2017. június 30-ig összesen 23 légibalesetet regisztráltak, ezek közül három volt halálos kimenetelű, ezekben nyolcan vesztették életüket.
A jet gépeknél két baleset történt, amelynek során a gépet lenullázták, az isztambuli Mycargo Airlines Boeing 747-ese túlfutott és lakóövezetbe csapódott leszálláskor a kirgiz Manas Nemzetközi Repülőtéren. A gépen tartozodó négy fős személyzet életét vesztette.
A másik baleset a Peruvian Air Line Boeing 737-300-asát érte, amely kisodródott, majd kigyulladt, de senki nem halt meg.
A turboprop gépeknél négy veszteséggel járó baleset történt, ezek közül kettő volt halálos. Januárban a Doren Air Cargo Let L410-ese, márciusban a South Sudan Supreme Airlines An-26-osa, májusban pedig az Air Cargo Carriers Shorts 330-asa és a Goma Air Let L-410-ese szenvedett balesetet.
Ezek közül utóbbi kettő volt halálos, előbbi leszállásnál szenvedett balesetet két ember halálát okozva Charlestonban, utóbbi pedig Luklában sziklafalba csapódott megközelítés közben, a három fedélzeten tartózkodó közül a kapitány halt meg.
Az IATA hangsúlyozta, hogy egyik légitársaság nem volt tagja a szervezetnek.
Az adatok azt mutatják, hogy az IATA taglégitársaságai között az egymillió szektorra vetített balesetek száma a tavalyi 1,6-ról az első félév végén 0,46-ra csökkent, míg a nem IATA tagoknál 1,85-ről 2,03-ra emelkedett.
A legtöbb baleset Afrikában történt ebben az évben, egymillió szektorra vetítve 6,1, a legbiztonságosabbnak pedig Észak-Ázsia bizonyult, ahol nem történt komoly baleset az első félévben. Európában egymillió szektorra a január-szeptemberi időszakban 0,68 súlyos baleset jutott.