A genfi bázis átszervezésével némileg csökken a légitársaság kapacitása Cointrinen, jó hír viszont, hogy az egy darab, Swiss által üzemeltetett hosszútávú járat megmarad.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

Svájc de-facto nemzeti légitársasága a múlt hónapban jelentette be, hogy átszervezi működését a genfi bázison és csak Bomberdier CS100-asok lesznek majd a repülőtéren. A légicég azonban nem csak európai, de hosszútávú járatokat is üzemeltet Genfből, az AIRportal kérdésére a légitársaság megerősítette, hogy megtartják a Genf és New York-JFK közötti járatot.

Ezzel viszont egy picit ellent mondanak maguknak, ugyanis a CS100-asok mellett megmarad az Airbus A330-as is Genfben, amellyel New Yorkba repülnek.

Közölték továbbá, hogy a Swiss jelenleg 7 repülőgépet állomásoztat Genfben az A330-ason kívül, amelyekkel 33 célállomásra repülnek napi 42 járattal. Ebbe nem számít bele a belföldi, zürichi járatok száma, azokkal együtt 60 járat üzemel a nyugat-svájci pénzügyi központból.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az átalakítás után a légitársaság tájékoztatása szerint 5 százalékkal kisebb kapacitást tud majd biztosítani az unióba irányuló járatokon. Bár ezt a légicég nem részletezte, de a jelenség inkább a CS100-asok az A320-asokhoz képest kisebb kapacitására vezethető vissza, semmint a járatbezárásokhoz.

Tavaly nyári lapértesülések vetették fel, hogy a Lufthansa elvenné a Swisstől a genfi bázis üzemeltetését és az Eurowings fapados leányára bízná, ha nem sikerül rentábilissá alakítani az ottani üzemelést. Sajtóhírek szerint az Eurowings el is kezdte kidolgozni üzleti tervét, viszont úgy tűnik a Swiss sem tétlenkedett és a CSeries költséghatékonyságával is oldaná meg az üzemelés rentábilissá tételét.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!