E-mailes csalás áldozata lett a JAL, amely azt hitte, pénzügyi partnere kér tőle pénzt. Át is utaltak 384 millió jent, majd rájöttek, hogy átverték őket.
A cég közleményét idézve a japán Kyodo hírügynökség azt írta, a légitársaság olyan e-maileket kapott, amelyek úgy tűntek, mintha az egyik amerikai pénzügyi szolgáltató ügyfelük küldte volna.
Ebben a cég 360 millió jen plusz egyéb költségek átutalását kérte a hongkongi számlára. Lízingdíjakat, valamint eljárási díjat kértek.
A JAL pedig mit sem sejtve utalt.
Az, hogy a JAL-t átverték csak egy hónappal később, októberben derült ki, amikor ugyanez a cég – de már a valódi – kiküldött egy számlát a lízingdíjakról, illetve eljárási díjakról.
A légitársaság egy hónappal korábban, augusztusban egy másik cégtől is kapott egy e-mailt, amelyben 24 millió jen átutalását kérték egy másik hongkongi bankszámlára. A küldő fél a JAL egyik alvállalkozójának adta ki magát, akinek a nemzetközi árufuvarozást szervezték ki.
A JAL közleménye szerint feljelentést tettek a japán rendőrségen és fontolóra vették az ügyben eljáró munkatársak pellengére állítását, mivel ők nem jöttek rá, hogy csalók küldözgetnek nekik levelet.
A JAL-t összesen 384 millió jen, azaz 900 millió forint kár érte.