Egy ember életét veszítette, többen pedig megsérültek a Singapore Airlines Londonból Szingapúrba tartó járatán, amely erős turbulenciába került.
A 9V-SWM lajstromjelű Boeing 777-300ER Bangkokban szakította meg útját, és helyi idő szerint kedden 15:45-kor szállt le.
Az SQ 321-es járaton összesen 211 utas és 18 fős személyzet tartózkodott – közölte a légitársaság.
A közlemény szerint a balesetben egy ember életét veszítette és egyes értesülések szerint több mint harmincan szenvedtek különböző fokú sérüléseket.
Később kiderült, hogy az esemény során egy idős brit férfi veszítette életét, aki a turbulencia okozta sérülések mellett szívrohamot kapott.
A légitársaság a thaiföldi hatóságokkal együttműködve gondoskodik az utasok orvosi ellátásáról, valamint egy csapatot küld Bangkokba, hogy minden további szükséges segítséget megadjanak.
A thaiföldi hatóságok mentőautókat és mentőcsapatokat küldtek a Suvarnabhumi repülőtérre.
🚨1 kişinin öldüğü şiddetli türbülans sonrası uçak bu hale geldi
🔴Londra-Singapur seferini yapan Singapur Havayolları’na ait yolcu uçağında dehşet dolu anlar yaşandı.
📹 MatichonOnline pic.twitter.com/crScS18zMl
— Hava Haber (@havahabercom) May 21, 2024
Singapore Airlines flight #SQ321, operating from London (Heathrow) to Singapore on 20 May 2024, encountered severe turbulence en-route. The aircraft diverted to Bangkok and landed at 1545hrs local time on 21 May 2024.
We can confirm that there are injuries and one fatality on…
— Singapore Airlines (@SingaporeAir) May 21, 2024
Veszélyes jelenség, amely évente többször okoz súlyos sérüléseket
A Clear Air Turbulence (CAT) olyan heves légköri jelenség, amely hirtelen, váratlanul következik be tiszta légköri viszonyok között, zivatartevékenységtől függetlenül, sok esetben utazómagasságon.
A repülőgépeken alkalmazott időjárási radarok nem képesek a felhőtlen égbolton, nagy magasságban jelentkező turbulencia érzékelésére, és más előrejelzések sem alkalmasak arra, hogy ezekre a hirtelen fellépő légmozgásokra figyelmeztessenek.
A váratlan jelenség következményeként a biztonsági övet nem használók, vagy az épp a székek közötti folyosókon, a mosdókban, a konyhákban tartózkodó utasok és a személyzet tagjai akár életveszélyes sérülést is szenvednek egy-egy ilyen esetben.
Vannak kísérletek és tesztelés alatt álló megoldások, amik segítségével a jelenséget előre lehetne jelezni. A nagy hatótávú lézerradar mintegy 17,5 kilométer távolságig jelezné előre a turbulenciát, ez az utazómagasságon repülve egy perc felkészülési időt jelentene a fedélzeten tartózkodóknak.
Amint korábban megírtuk, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) turbulencia-előrejelző platformot is indított korábban. A rendszer valós idejű adatokat biztosít a légitársaságoknak, amelyek így akár repülés közben is tudják módosítani a járatok útvonalát, kikerülve a veszélyes területeket.