Több évnyi tesztcélú használat és sivatagi tárolás után végre forgalomba állhat az eredetileg a Luftansának készült Boeing 747-8 Intercontinental, új lajstromjele alapján az afrikai országba kerül, hírek szerint állami VIP-gépként.

Az eredetileg D-ABYE lajstromúnak szánt Jumbo ahhoz a 19 darab újabb generációs Jumbo Jethez csatlakozott volna, amelyet a Lufthansa megrendelt, végül azonban a német légitársaság ezt az utolsót nem vette át.

A Boeing rendelésállományában idén februárban tűnt fel egy utasszállító 747-8I értékesítése, de a vevő kilétét a gyártó nem hozta nyilvánosságra. A Flug Revue azonban kiderítette, hogy arról a példányról van szó, amelyet a német cég kért, de szerződéses okok miatt soha nem vett át.

Úgy tudják, a Boeing a viszonylag korai gyártású példányt a kontraktusban vállaltnál jóval többet használta tesztrepülésre, és számos módosítást-javítást is végre kellett volna hajtani rajta, ezért a Lufthansa gond nélkül elállt az átvételétől.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Adatbázisok szerint a 37826-os gyártási számú példányt ez után az egyik repülőtérről a másikra küldözgették, de mindenhol csak tárolták. A Lufthansa alapszíneit viselő, az eltelt években kétszer is új lajstromjelet kapó gépet először a Marana Pinal Parkban, majd San Antonióban, aztán Victorville-ben tárolták. Idén augusztusban repülték át Everettbe, ahol azóta is parkol, spotterfotók szerint pedig megkapta a SU-EGY lajstromjelet, amelynek első tagja Egyiptom kódja.

A hírek szerint ugyanis az egyiptomi kormány vásárolta meg az immár több mint tízéves, de nagyon kevés repült órával rendelkező óriásgépet, amelyet magas rangú állami vezetők számára VIP-járatok teljesítésére fog használni. Az egyiptomi légierő jelenleg egy több mint 27 éves Airbus A340-200-as repülőgépet használ e célra.