A műszaki hiányosságok miatt botrányokkal terhelt Berlin-Brandenburg reptér úgy tűnik, tényleg megnyílhat 2020 őszén az üzemeltető cég szerint, mert jól haladnak a javításokkal.

A sokadik időpont úgy tűnik, tartható lesz (Fotó: Berlin Airport)

Jelentősen növekedett annak bizonyossága, hogy a menetrendet tartani tudjuk – nyilatkozta az új berlini repülőtér 2020 őszére tervezett megnyitásáról az üzemeltető cég vezetője, Engelbert Lütke Daldrup az aero.de cikke szerint egy hétfői interjúban.

A műszaki hiányosságokkal, és emiatt botrányokkal terhelt légikikötőt elvileg 2011-ben nyitották volna meg, ám azóta hatszor elhalasztották a nagy eseményt, annyi építési rendellenesség és menedzselésbeli probléma derült ki.

Az üzemeltető cég vezetője közölte, hogy a füstelvezetés még e hónapban elkészül, a vízködoltó rendszer pedig februárban, így már csak két fontos munka lesz hátra, a tűzjelzőrendszer és a biztonsági áramellátás kivitelezése.

Amint arról már többször beszámoltunk, az eredetileg mintegy 2 milliárd euróra becsült építési költség, amellyel a régi keletnémet Schönefeldet déli irányban újabb futópályával és központi terminállal, vasútállomással, parkolóházakkal és szállodákkal is bővítették, végül 5,8 milliárdra kúszik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Havonta tízmillió eurót fektetnek be jelenleg is a reptéri munkálatokba a cégvezető szerint, a 2020-as megnyitón után pedig további 500 millió euró lesz szükség a bővítésre, hiszen már most kinőtte az új terminált a bővülő berlini légiforgalom. Ebből 108 milliót ad majd a főváros, a tartomány és a szövetségi kormány, a maradékot a piacról szerzi be az üzemeltető.

A cégvezető szólt a napokban felbukkant sajtóhírekről is, amelyek szerint eltitkolták, hogy a új, déli futópálya elektromos kábelaknáinál problémák vannak. Mint hangsúlyozta, szó sincs arról, hogy erről hallgattak volna, a felügyelő bizottság az idén nyáron tízmillió eurót jóváhagyott a javításokra. Hozzátette, hogy valóban 2012 óta ismert volt a gond, de csak 2016-ban vizsgálták meg alaposabban.