A brit földi kiszolgálókat is képviselő szakszervezet egységes kézipoggyász-szabályozás bevezetését szorgalmazza, mivel a légitársaságok és repülőterek közötti eltérések rendszeresen feszültséget okoznak az utasok és a személyzet között.

Az egyes légitársaságok Európa-szerte eltérő kézipoggyász-méreteket és súlyhatárokat alkalmaznak, valamint különböző díjakat és szankciókat szabnak ki a szabályoktól való eltérés esetén.

A Unite szerint az utasokat gyakran meglepetésszerűen érő, jelentős összegű pótdíjak, valamint az ezek érvényesítésében mutatkozó következetlenségek miatt a dolgozók egyre gyakrabban válnak az utasok dühének célpontjává.

A szervezet szerint ez a helyzet nemcsak az utasokkal szemben igazságtalan, de azt is eredményezi, hogy a repülőtéri dolgozókat rendszeres verbális – sőt olykor fizikai – inzultus éri, ezért az iparágnak egységes kézipoggyász-szabályokat kell bevezetnie.

Az Airbus Airspace kabin áttervezett, sztenderd fej feletti kézipoggyász tartója. Illusztráció. (Fotó: AIRportal.hu)

A szakszervezet – az Európai Közlekedési Dolgozók Szövetségének tagja – régóta kampányol az európai szintű szabályozás mellett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint megírtuk, az Európai Parlament közlekedési bizottsága javasolta a díjmentesen fedélzetre vihető kézipoggyászok méretének szabályokba foglalását, amelyre reagálva a Ryanair némileg megnövelte a 2018 óta érvényben lévő korlátait.

Mivel az Egyesült Királyságból induló utasok legnagyobb része az EU-ba utazik, a Unite szerint a brit légitársaságoknak mielőbb alkalmazniuk kellene a leendő új szabványt.