Az utazásszervezésre és a hotelekre koncentrál a jövőben a brit Thomas Cook turisztikai holding, ezért eladja három fő légitársaságát. A folyamat hónapokig is eltarthat, a leendő tulajdonosokkal pedig szerződést kötne a konszern az utasainak fuvarozására.

Bejelentette csütörtökön a Thomas Cook brit turisztikai konszern légitársaságokért felelős vezetője, hogy a holding eladja az összesen több mint száz repülőgépet üzemeltető három fő légitársaságát. Christoph Debus az aero.de cikke szerint azt is közölte: szerdán több befektetési bankot megbíztak, hogy segítsen a folyamat levezénylésében.

A tájékoztatás szerint a német Condort, valamint a brit és a skandináv Thomas Cook Airlines-t értékesíti a vállalat, de még nincs döntés arról, hogy egyben vagy külön-külön adják el őket.

Fotó: AIRportal.hu

Arról nem tudni, hogy a Baleári-szigeteken működő egységnek – amely csupán néhány A320-ast üzemeltet – mi lesz a sorsa.

A cégvezető a nyilatkozatában kiemelte, hogy nem szorítja őket az idő, a folyamat hónapokig is eltarthat. Szavai szerint stratégiai döntésről van szó, mert a turisztikai konszern a jövőben a saját szállodáira, az utazásszervezésre, a digitalizációra kíván koncentrálni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hozzátette: a jövendőbeli befektetővel együttműködést terveznek, hogy a légitársaságok továbbra is a Thomas Cook utasait szállítsák. A most még a vállalatnál lévő cégek a közlése szerint jó ideje nyereségesen működnek, a nehéz 2018-as évben is bizonyították, hogy az üzleti modell életképes, hiszen 129 millió brit font (147 millió euró, 46 milliárd forint) működési eredményt termeltek.

Az utasok menyugatására a cégvezető közölte, hogy az ügyfelek számára semmi sem változik, például a Condor is folytatja a terv szerinti üzemelését.

Christoph Debus arról is beszélt, hogy egy stratégiai befektető jobban fogja működtetni az üzletet. A Thomas Cook-légitársaságoknál összesen kilencezren dolgoznak, ebből négyezer a német Condornál.

Az összefoglaló lehetséges vevőként emlegeti a Lufthansát, legalábbis a Condor esetében, hiszen 2009-ig hozzá tartozott a nagy múltú légitársaság, de a cég nem akart reagálni a kérdésre. A még szóba jöhető vevőjelölt, a rivális TUI-konszern sem kívánt nyilatkozni.

Azt, hogy a fentebbiekben megjelölt okok mellett vajon a Brexit is a Thomas Cook döntése mögött állhat-e, a holding szóvivője a német portálnak nemmel felelt.