Mégsem fektet be az American Airlines-ba a Qatar Airways, mert nem szolgálja a cég érdekeit – jelentette be a katari légitársaság.
A társaság tájékoztatása szerint részletesen is megvizsgálták a pénzügyi befektetés minden részletét, és figyelembe vették az American Airlines legutóbb nyilvánosságra hozott jelentéseit. Ennek fényében a Qatar Airways úgy döntött, leállítja a folyamatot, mert a befektetés a továbbiakban már nem szolgálja a katari légitársaság érdekeit.
A Qatar Airways azonban nem állt el az amerikai befektetésektől, a jövőben tovább keresik a lehetséges partnereket a légiközlekedési iparágban az Egyesült Államokban és máshol is, hogy továbbra is a legjobb minőségű szolgáltatást biztosítsák utasaiknak – olvasható a társaság közleményében.
A Qatar Airways június végén jelentette be, hogy 10 százalékot vásárolna az American Airlines-ban.
Az Airways Magazine szerint nem sokkal a bejelentést követően Doug Parker, az American Airlines vezérigazgatója levelet juttatott el a vállalat dolgozóinak. Ebben azt írta, bár nincs ráhatásuk arra, hogy kik és mikor vásárolnak a Nasdaq-on a cég nyilvánosan is elérhető papírjaiból, a Qatar befektetése nem volt különösebben a szája ízének való, ezért fontosnak tartotta a hír azonnali közlését.
Hozzátette: rejtélyes, hogy a Qatar, amely tiltott állami támogatásokban részesül miért akar egy olyan átláthatóan működő társaságban részesedést szerezni, mint az American Airlines.
Közölte továbbá: ez a döntés nem fog megváltoztatni semmit, továbbra is fel fogják emelni szavukat azon cégek ellen, akik tiltott támogatásokat kapnak, kiállnak az American Airlines és azok dolgozói mellett. Egyik befektető kedvéért sem változtatnak ezen – olvasható a levélben. Mi több, a visszalépés további erőt ad nekik ahhoz, hogy a kormányt rávegyék a tisztességes versenyt biztosító bilaterális megállapodások tető alá hozására.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Qatar Airways pontosan mitől gondolta meg magát. A legutóbbi, július végén publikált első féléves üzleti jelentésükben 4,2 százalékkal javuló árbevételről, ugyanekkora mértékben bővülő utasforgalomról, ugyanakkor 30 százalékkal romló üzemi és 37 százalékkal 1 milliárd dollárra romló adózott eredményről adott számot.