Kivonta flottájából az utolsó McDonnell Douglas KC-10 Extender légiutántöltő repülőgépét a USAF, ezzel véget ér a típus több mint négy évtizedes karrierje a flottában.
Az USA légierejének tanker- és teherszállító repülőgépekből álló flottáját üzemeltető Air Mobility Command (AMC) közlése szerint a típus ünnepélyes búcsúztatására szeptember 25-én és 26-án a kaliforniai Travis légibázison került sor, ahol az utolsó példányok is szolgáltak.
A kivonási ceremónia után az utolsó KC-10-es az arizonai Davis-Monthan légibázisra repül át, ahol a légierő gépeinek hosszú távú tárolását végzik.
A McDonnell Douglas DC-10 utasszállítóból kifejlesztett KC-10 Extender 43 éve, 1981-ben állt szolgálatba az USAF flottájában, a légiutántöltő funkciója mellett csapat- és teherszállítási feladatokra is használták.
A három GE CF6-50C2 hajtóművel felszerelt KC-10-es közel 90 százalékban megegyezik a kereskedelmi típusváltozatokkal, amely a karbantartás és alkatrészellátás szempontjából is számos előnyt jelentett.
A légierő már 2020-ban megkezdte a típus fokozatos lecserélését a Boeing 767-esen alapuló KC-46 Pegasus típusra, tavaly év végére csak 20 KC-10-es maradt a flottában.
KC-10 bemutató:
A típus születése:
A búcsúceremónia közvetítésének felvétele: