Az Airbus A350F rendelkezik majd a legszélesebb cargo-ajtóval a piacon, amelyet egy valós méretű mockupon mutatott be a gyártó.
A tervek szerint 2026-ban forgalomba álló A350F fő fedélzetének raktérajtaja a legnagyobb lesz a piacon. Az ajtó az eredeti specifikációban megadottnál is nagyobb, 4,3 méter széles, összehasonlításképp a tervezett Boeing 777-8F ajtaja 3,7 méter széles lesz.
Az Airbus közlése szerint ez a típusának egyik kulcsfontosságú előnye, amelyet a piaci igényekre válaszul dolgoztak ki.
Az extra nagy fő fedélzeti rakományajtón (XL Main Deck Cargo Door – XL-MDCD) az összes jelenleg használt és fejlesztés alatt lévő új generációs repülőgép-hajtómű, valamint különlegesen hosszú áruk is be- és kirakodhatók.
A nagy szélességű ajtónak köszönhetően egyszerűbbé és biztonságosabbá válik a repülőgép földi kiszolgálása, és csökken a rakodás során keletkező, késéseket és járattörléseket okozó szerkezeti sérülések kockázata.
A prototípus várhatóan 2024-ben készül el, a berepülési és tanúsítási program teljesítését követően a jelenlegi tervek szerint 2026 elején áll majd forgalomba az első példány.
Az A350-1000-es alapjaira épülő A350F törzsének hossza 70,8 méter lesz, az eredetileg meghirdetett 109 tonna helyett 111 tonna árut vehet majd a fedélzetére, maximális hatótávolsága 4700 tengeri mérföld, azaz 8700 kilométer lesz, a típusváltozatról bővebben korábbi cikkünkben írtunk részletesen. Az Airbus eddig 55 példányra szerzett megrendelést.