Elindította budapesti áruszállító járatát az orosz Air Bridge Cargo, a társaság Boeing 747-400-asai hetente kétszer fordulnak meg a ferihegyi légikikötőben.

Fotó: AIRportal.hu

Az első járat még június elején landolt Budapesten. A keddi, RU296-os járatok Liége-ből Moszkvába közlekednek Budapest érintésével.

A RU 526-os járatok szombatonként a kora hajnali órákban érkeznek meg a belgiumi Liége (LGG) repülőtérről, majd kétórás fordulóidő után repülnek tovább Krasznojarszkba (KJA), onnan pedig Sanghajba (PVG). Ezeket a járatokat Boeing 747-400F repülőgépek teljesítik a lapunkhoz eljuttatott menetrend szerint.

A keddi járatot az ABC VQ-BLR lajtromú, 4 éves Boeing 747-8-asa teljesítette, a gép 17 óra előtt nem sokkal szállt le Ferihegy 2-es futópályáján. A gép ez után az 1-es terminál előtti forgalmi előtérre gurult, ahol a szokásoknak megfelelően vízsugárral köszöntötték.

A járat megérkezése előtt tartott sajtótájékoztatón Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója azt hangsúlyozta, hogy a heti két járat havonta teoretikusan 500 tonna árut tud majd szállítani, és ebből nem csak az áruszállítási, de a logisztikai és magyar high-tech ipar is előnyt tud kovácsolni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Hozzátette még, hogy Budapesten idén 14 százalékkal nőtt a kezelt áru mennyisége, ehhez az új transzatlanti járatok is hozzájárultak, mivel a LOT Boeing 787 Dreamlinererei, illetve az American Airlines és az Air Canada Rouge 767-esei belly cargót is képesek szállítani.

Hangsúlyozta, hogy a járatok üzemeltetői pozitív tapasztalatokról számoltak be, a load factor és a marzs is magas a járatokon.

Kiemelte még, hogy a kedvező adatok és kilátások is alátámasztják a cargo city építését, az épületegyüttes egy év múlva, jövő nyáron kezdheti meg üzemelését.

Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára az eseményen amellett, hogy üdvözölte a járat megnyitását azt mondta, a közlekedés és logisztika azok ágazatai a magyar gazdaságnak, amely az ország adottságai miatt sikeres.

A légitársaság cargo-képviseletét Magyarországon az R-BAG Hungária Kft. 2001-ben alakult, független légi áruszállítási vezérügynökség látja el, a járatok földi kiszolgálását a Celebi végzi Ferihegyen.

Az Air Bridge Cargót 2004-ben alapították a Volga-Dnepr Group leányvállalataként nemzetközi áruszállítási feladatok ellátására, járathálózatuk Európán és az Egyesült Államokon kívül kiterjed Ázsiára is.

Az elmúlt években 12 százalékkal növekedett a társaság által szállított áru mennyisége, de charter járatokat is teljesítenek, ebben a szegmensben 2017-ben 47 százalékos növekedést mértek az előző évihez képest. A társaság jelenlegi flottájában 17 darab Boeing 747-es van, 7 darab 400-as és és 10 darab 8-as. Utóbbi összesen 134 tonna árut képes szállítani.

A légitársaság Boeing 747-8F repülőgépei, 76,3 méter hosszúak, szárnyfesztávolságuk 68,5 méter, magasságuk (függőleges vezérsíkjuk teteje) 19,4 méter, maximális felszállótömegük 447,7 tonna.

A légitársaság Boeing 747-400F repülőgépei, 70,66 méter hosszúak, szárnyfesztávolságuk 64,44 méter, magasságuk (függőleges vezérsíkjuk teteje) 19,3 méter, maximális felszállótömegük 412,7 tonna.

A nyitható orr-résznek köszönhetően a 747-8F és a -400F repülőgépek nagy terjedelmű, vagy különlegesen hosszú rakományok szállítására is képesek.

Képgaléria a járat ünnepélyes fogadásáról