Október 16-án elindult a Norwegian Air Shuttle argentin leányvállalatának első kereskedelmi járata Buenos Airesből Córdobába.

A leánycég első repülőgépe eredetileg egykor az európai hálózaton szolgáló, EI-FVO lajstromú Boeing 737-800-as, amely a vállalat argentin AOC-jának (Air Operator Certificate) megszerzése után LV-HQH regisztrációt kapott.

A gép az első ünnepélyes járat teljesítése után nem sok időt töltött a földön, még aznap lerepülte a menetrendnek megfelelő második járatpárt Buenos Aires és Córdoba között.

Emellett még 16-án elindult az első járat az argentin főváros és Mendoza között is, ahová egyelőre napi egy járatot teljesít a légitársaság.

Guillermo Dietrich argentin közlekedési miniszter a járatok elindulása kapcsán elmondta, nemcsak, hogy sokkal több ember számára lett elérhető a repülés, de mostantól a repülőgép már nem a kiváltság szimbóluma az országban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A dél-amerikai leánycég létrehozásáról 2012-ben készült, ambiciózus növekedési terve részeként döntött a norvég gyökerű prémium fapados légitársaság, azután, hogy a két nagy repülőgépgyártótól, a Boeingtól és az Airbustól összesen 222 repülőgépet rendelt meg – írja az ATW Online.

Időközben azonban problémák adódtak, emelkedni kezdtek az üzemanygárak, a forgalomnövekedési folyamat üteme pedig felvetette a fenntarthatóság kérdését is.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

A kedvezőtlen körülmények hatására sodródott tavaly milliárdos veszteségbe a légitársaság, aminek eredményeképpen bejelentették, 140 gépüktől szabadulnak meg teljesen, vagy szervezik ki azokat valamilyen formában.

Ezek között még át sem vett gépek is vannak, így esett kútba a cég 90 darabos A320neo-családba tartozó gépekre szóló megrendelése is, a nagy hatótávolságú A321LR-ekből sem kérnek, a transzatlanti hálózaton maradnak a Dreamlinerek és a 737 MAX-ek.

A dél-amerikai üzemelés azonban úgy tűnik, jó irány a cég számára, a regionális szegmens beindulása mellett a hosszútávú járatok is jól teljesítenek, nem rég jelentették be a legújabb, London Gatwick – Rio de Janeiro útvonalukat, ahol az eddig egyeduralkodó British Airwaysnek állítanak közvetlen konkurenciát.