Szeptember 9-én első kereskedelmi járatával megkezdte üzemelését az Air Antwerp, a holland KLM és az ír wet-lease specialista Cityjet közös vállalkozása.
A cég első menetrend szerint közlekedő kereskedelmi járata az antwerpeni bázis és London City között repült a reggeli órákban. A tervek szerint a légitársaság egyetlen Fokker 50 típusú, regionális légcsavaros repülőgépével hetente 16-szor repül majd a belga nagyvárosból a brit főváros üzleti központjában működő reptérre.
A céget a KLM Holland Királyi Légitársaság és az ír wet-lease-re (repülőgépek biztosítással, személyzettel, karbantartással együtt történő bérbe adására) specializálódott ír Cityjet alapította. Előbbi a részvények 75, utóbbi a 25 százalékát tulajdonolja.
Az üzleti modell kifejezetten az üzleti célú utasokat célozza meg, ezért esett a választás a brit főváros szívében lévő London City-re, mint első célállomásra.
A kiadott menetrend szerint a járatok hétfőtől péntekig naponta háromszor közlekednek, a tizenhatodik fordulót pedig vasárnap este teljesíti a Fokker 50-es.
Az új cég nem az első próbálkozás a viszonylaton tapasztalható nagy piaci érdeklődés kiszolgálására. A London City-Antwerpen útvonalra fókuszált az 1993-ban alapított, az utolsó időszakban holland és kínai befektetők kezében lévő, de 2018 decemberében működését végleg beszüntető VLM Airlines is.
Első sorban a VLM után hagyott piaci rést szeretnék most kitölteni az írek és a hollandok.
Az Air Antwerp a VLM egyik korábbi Fokker 50-esét használja. A közel harminc éves 50 utas szállítására berendezett repülőgép változatlanul OO-VLS lajstromjellel üzemel.
Johan Maertens vezérigazgató (aki a VLM-et a cég csődjét megelőző fél évben irányította, előtte pedig a szintén becsődölt kongói ECAirt második embere volt), a London City reptéren tartott ceremónián köszönetet mondott a keményen dolgozó csapatnak, akiknek hála a kereskedelmi légi üzemeltetői engedélyt (AOC) augusztusban, a tervezettnél egy hónappal megszerezte az Air Antwerp.
Marcel Buelens, az antwerpeni reptér igazgatója hozzátette, az összeköttetés számos üzletember és üzletasszony számára nélkülözhetetlen. Buelens szerint bár még nem lehet pontosan látni, milyen hatásokkal a cég üzemelésére és a viszonylaton mutatkozó keresletre a Brexit, annyi biztos, hogy az Egyesült Királysággal folytatott kereskedelem nem szűnik majd meg, és várakozásaik szerint még több embernek kell hamarosan az országba utazni ügyintézés céljából.
A járatok megtöltéséhez nagyban hozzájárul a KLM, amely codeshare megállapodás révén akár önállóan, akár átszállásos foglalási lehetőségként is kínálja az Air Antwerp jegyeit saját értékesítési felületein.
Az Antwerpen-London City útvonalra szóló jegyeket 99 eurótól, visszafelé 110 eurós kezdőártól kínálják.