Végrehajtotta első vízi fel- és leszállását az AG600-as továbbfejlesztett változata, az AG600M, amely jóval nagyobb a mai hidroplánoknál, mérete a Boeing 737-es vagy Airbus A320-as gépekével vetekszik.
A B-0DCC lajstromjelű amfíbia 2022. augusztus 29-én egy víztározóról szállt fel, majd a repülőgép rendszereit ellenőrző, 18 perces tesztrepülést követően szállt le. A típus 2022. május 31-én repült először hagyományos futópályáról.
Az AVIC AG600-as repülőgépet négy Dongan WJ-6 turbólégcsavaros hajtóművel szerelték fel, kínai közlés szerint 12 órás repülésre és 50 ember szállítására képes.
A típus jelentősen nagyobb, mint bármely más mai hidroplán vagy amfíbia, mérete keskeny törzsű utasszállító repülőgépekhez, például a Boeing 737-eshez vagy az Airbus A320-ashoz hasonlatos.
Az AG600 alapváltozat egyébként 2017. december 24-én hajtotta végre első felszállását.
A most berepülés alatt álló AG600M-et elsősorban tűzoltógépként kívánják használni, és már jövőre részt vehet ilyen feladatokban, míg a típus értékesítése 2025-ben indulhat a CGTN kínai állami médiacsatorna szerint.