A British Airways egyes heathrow-i résidőinek elvétele is felmerült egy brit országgyűlési vitában, miután egy érdekképviselet erre kérte a kormányt. A parlamenti képviselőknek és a szakszervezetnek nem tetszik, hogy több millió font támogatást kapott a cég, mégis 12 ezer fős leépítést akar végrehajtani.

A reptéri résidő elvétele lett az elmúlt időszak gyakran használt „fegyver” a légitársaságok ügyében. Mint ismert, a Lufthansa állami támogatását az Európai Bizottság mint versenyjogi szerv több frankfurti és müncheni résidő leadásához kötötte.

Fotó: Heathrow Airport

Most a brit parlamenti képviselők nyúlnának ehhez az eszközhöz: a Flightglobal beszámolója szerint a közlekedési miniszterhez fordultak azzal a kéréssel, hogy vegyék el a British Airways több heathrow-i slotját, mert nem tetszik nekik, hogy a légitársaság jelentős állami támogatásban részesül, viszont eközben 12 ezer embert akar elküldeni.

Kelly Tolhurst helyettes közlekedési miniszter azt mondta, neki sem tetszik a légitársaság döntése, és pont olyan cégtől nem várt volna ilyen lépést, amelyik eközben állami segítséget vesz igénybe bértámogatás és munkahely-megőrző támogatás formájában.

A politikus jelezte viszont: a kormánynak nincs jogi lehetősége arra, hogy beavatkozzon a résidők kiosztásába, ám mindent megtesz azért, hogy hatékonyan és a piaci versenyt elősegítő módon osszák szét azokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Heathrow Airport

Egyes képviselők azt is felvetették, hogy a British Airwayst államosítani kellene, erre a miniszterhelyettes azt válaszolta, minden lehetőséget vizsgálnak.

A parlamenti vitának az adott alapot, hogy a légitársaság áprilisban 12 ezer fős elbocsátást helyezett kilátásba, míg az Union szakszervezet azzal vádolta meg a céget, hogy kirúgás után rosszabb feltételek mellett akarja visszavenni a dolgozókat. Emiatt arra kérték a kormányt, hogy vizsgálja meg a résidők elvételének lehetőségét.

A légitársaság azzal védekezett, hogy több évbe telik majd, mire az utasforgalom visszaáll a járvány előtti szintre, ezért kénytelenek csökkenteni az üzemméretet.

Eközben a British Airways tulajdonosa, az IAG holding jogi lépéseket helyezett kilátásba az Egyesült Királyságba beutazókra kirótt 14 napos kötelező karantén ellen.

A The Guardian szerint az International Airlines Group „irracionálisnak és aránytalannak” minősítette az intézkedést, ezért jogászokkal vizsgálja, milyen lépéseket tehetnének ellene.

A légitársaságok és utazási irodák azért emelték fel hangjukat a karantén ellen, mert álláspontjuk szerint veszélyezteti a szektor felépülését.