Az eredetileg tervezetthez képest három nappal meghosszabbította A340-500-asának szolgálatát az Emirates. A legfrissebb információk szerint a dubaji légitársaság október 3-án üzemelteti utoljára menetrendszerű járaton a típust. Az utolsó úti cél Afganisztán fővárosa, Kabul.

Az Emirates A340-500-asának egyik utolsó európai útvonala Kijev volt. (Fotó: Emirates) | © AIRportal.hu

Az Emirates A340-500-asának egyik utolsó európai útvonala Kijev volt. (Fotó: Emirates)

Ősszel búcsúzik az Emirates New Yorkot nyitó nagygépe – szólt idén márciusban az A340-500-as kivonását beharangozó cikk címe, mivel az akkor rendelkezésre állt információk birtokában az Emirates szeptember 30-ára tervezte előre a típus utolsó menetrendszerű járatát. Az óvatos címválasztás helyénvaló volt, mivel még így, a módosított menetrenddel is helytálló tudott maradni.

Az airlineroute.net járatinformációs portál szeptember 28-i közlése szerint az eredetileg tervezetthez képest három nappal később, október 3-án repül utoljára a flotta mára egyetlen megmaradt A340-500-asa. A kivonást tekintve ugyanis az Emirates egyáltalán nem tétlenkedett. Valaha összesen tíz ilyen, extra nagy hatótávú A340-es állt rendelkezésre a flottának, a kivonást azonban már két éve eldöntötték és fokozatosan meg is kezdték.

Az október 3-i, vagyis e hét szombati utolsó járat úti célja Afganisztán fővárosa. Kabult a típus hátralévő idejében már tavasz óta repüli rendszeresen, mint egyetlen számára kijelölt útvonalat a dubaji bázisrepülőtérről kiindulóan.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Van igény az extra hatótáv teljesítményre

A Boeing 777-200LR és az alapjain továbbfejlesztett, új generációs 777-8X fedezik az Emirates extra nagy hatótáv igényeit. (Fotó: Emirates) | © AIRportal.hu

A Boeing 777-200LR és az alapjain továbbfejlesztett, új generációs 777-8X fedezik az Emirates extra nagy hatótáv igényeit. (Fotó: Emirates)

Az Emirates utolsónak maradt A340-500-asa az az A6-ERE lajstromú gép, amely 2004-ben gördült ki az Airbus toulouse-i végszerelő csarnokából, és június 2-án rögtön az Emirates-nél kezdte meg pályafutását, más légitársaságnál nem is szolgált.

Fedélzete az aktuális konfiguráció szerint háromosztályos elrendezésben összesen 258 utas szállítására alkalmas. Az akár 16050 kilométeres útvonalak teljesítésére képes, négy darab Rolls-Royce Trent 500 hajtóművel szerelt A340-500-as mára viszont nem tartozik a költséghatékonyan üzemeltethető típusok közé. Az Emirates ugyan nem hangoztatja, hogy ez állna a nyugdíjazás hátterében, de a flottafejlesztés irányából jól kivehető, erre a teljesítményre igenis szükség van, csupán más kivitelben.

A rendkívüli hatótáv teljesítményt igénylő útvonalakra a flottának tíz Boeing 777-200LR Worldlinere sorakozik Dubajban, amelyek kéthajtóműves üzemben is képesek ellátni feladatukat. Nem utolsó sorban pedig az Emirates indító ügyfele a még nagyobb teljesítményű 777-8X-nek, amelyet a 2020-as évek elején várnak a flottába. A szerződések alapján összesen 35 darab fog érkezni a korszerűbb és gazdaságosabb üzemű, ugyanakkor még nagyobb hatótávú 777-esből.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!