A Qatar Airways érdeklődik az új, jelenleg fejlesztés alatt álló szuperszonikus utasszállító, a Boom iránt, aminek akár indító légitársasága is lenne.
A jelenleg csak tervező asztalon létező szuperszonikus utasszállító fejlesztésébe az amerikai Boom Technology magáncég vágott bele még 2016-ban.
2017-ben a cég stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Virgin-csoporttal és Japan Airlines-szal, utóbbi ennek keretében 10 millió dollárral támogatta meg a projektet.
„A Qatar Airways érdeklődik a szuperszonikus utazás újjá élesztését célzó projekt iránt, sőt az új repülőgépnek a bevezető légitársasága akar lenni”
– válaszolta újságírói kérdésre Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója a légitársaság első A350-1000-esének átadása kapcsán Toulouse-ban megrendezett sajtókonferencián.
Al Baker ugyanakkor hozzátette, addig nem fektetnek be a típusba, amíg valamelyik nagy hajtóműgyártó nem kötelezi el magát a projekt mellett. A Qatar Airways addig nem száll be pénzzel a projektbe, amíg nem tisztázódik, hogy ki és milyen hajtóművet gyárt majd a Boomhoz.
Amennyiben ez a kérdés megoldódik, úgy a Qatar Airways megvizsgálja forgalomba állítás lehetőségeit, és akár indító légitársasága is lenne majd a forradalmi repülőgépnek, ugyanakkor csak kis számban rendelnének belőle.
Több a probléma, mint a biztos pont
Mint arról korábban beszámoltunk, a szuperszonikus repülés újjáélesztését célzó projektek több sebből is véreznek. A Boom Technology Baby-Boom-nak elkeresztelt, a kész utasszállító változat 1:3-as kicsinyítésű prototípusának modellje már több mint 1000 szélcsatorna teszten van túl, a hajtómű kérdésében továbbra sincs előrelépés.
A másik hasonló, szintén nagy volumenű projektbe a General Electric hajtóműgyártó és az Aerion közösen vágott bele. Itt előbbi cég korábbi, 80-as években az amerikai F-16-os vadászbombázókhoz kifejlesztett erőforrását venné alapul az új típushoz. Azonban ezen a változaton is jelentős módosítások lehetnek szükségesek, ami hasonlóan egy új hatómű kifejlesztéséhez, dollármilliárdokat emészthet fel.