A De Havilland Aircraft Canada a Párizsi Légi Szalonon bejelentette a DHC-6 Twin Otter Classic 300-G típus programindítását, valamint 45 példányra vonatkozó megrendelés és szándéknyilatkozat megkötését.

Kategóriájának legmegbízhatóbb és legsokoldalúbb repülőgépe, a több mint fél évszázada gyártott DHC-6 Twin Otter típus ötödik generációs változatát az üzemeltetőkkel folytatott széles körű konzultációt követően fejlesztették ki, és csatlakozik a jelenleg is gyártott 400-as sorozathoz.

A DHC-6 Twin Otter Classic 300-G kétféle hajtóművel rendelhető, a vevők a Pratt & Whitney PT6A-27, vagy az extrém üzemelési körülményekhez tervezett PT6A-34 közül választhatnak. A repülőgép szerkezeti tömege csökkent elődjéhez képest, ez nagyobb nagyobb hasznos teher szállítását teszi lehetővé, vagy hosszabb hatótávolságot biztosít az üzemeltetőknek.

A rövid futópályákon is üzemeltethető (STOL) típus pilótafülkéjét a Garmin G1000 NXi integrált avionikai csomaggal és teljesen új kabinbelsővel szerelik fel, az utastér ablakai is megújultak, mindemellett alacsonyabb karbantartási és üzemeltetési költségeket biztosít a vevők számára.

A Twin Otter ötödik generációja megőrizte a típus sokoldalúságát, alkalmas személyek, akár VIP-utasok, illetve rakomány szállítására, szolgálhat mentőrepülőgépként, valamint egyéb különleges feladatokat is elláthat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgépre kerekekkel felszerelt és a nélküli úszótalpak ugyancsak szerelhetők, így amfíbiaként és hidroplánként is üzemelhet, illetve olyan csúszótalpakat kaphat, amelyek lehetővé teszik havas futópályák használatát.

A Párizsi Légi Szalonon a De Havilland Canada bejelentette a Twin Otter Classic 300-G indító ügyfeleit, a gyártó közlése szerint eddig 45 példányra rendelkeznek megrendeléssel vagy szándéknyilatkozattal. A show első napján be is jelentették, hogy ebből 10-et az indiai Flybig Airlines, további 10-et pedig a nemzetközi Jetcraft Commercial rendelt meg.