A Szingapúri Légi Szalon alkalmát kihasználva a leendő ügyfeleikkel találkoztak a Honeywell és a Safran alkotta közös vállalat az EGTS (Electronic Green Taxiing System) International vezetői. A vállalat az eTaxi nevű rendszerét prezentálta a légi ipari szolgáltatók körében.

Az EGTS International által kifejlesztett eTaxi rendszer a repülőgépek főfutóira szerelt elektromotoros meghajtást takar, amelynek segítségével a gépek az állóhelyről történő kigurulást és az állóhelyre beállást a hajtóművek nélkül is képesek végrehajtani. A rendszer elektromos energiával történő ellátását a segédhajtómű (APU) biztosítja ilyenkor.

A rendszer előnyei: üzemanyag megtakarítás, káros anyag kibocsátás csökkenése, zaj és porterhelés csökkenése, a taxizásra fordított idő csökkenése, és a gépek környezetében a balesetveszély is kisebb lesz.

A zöld taxizást a vállalat a tavalyi Párizsi Légi Szalonon mutatta be először, és azóta folyamatosan tesztelték és finomították a rendszert, így a következő lépésben a légi társaságok vezetői és főpilótái is kipróbálhatják azt az Airbus A320-ast, melybe beépítették az elektromos motorokat.

Olivier Savin és Brian Wenig az EGTS program vezetői szorosan együttműködnek az Airbusszal a rendszer tesztelési programjának felgyorsítása érdekében, hogy megreformálják a gépek földi mozgásának hatékonyságát. A kínai piacban hatalmas potenciált lát a Safran és a Honeywell delegáltja, ugyanis az országban, főleg a nagy légikikötők térségében hatalmas a légszennyezettség, az EGTS-el szerelt gépek pedig környezetbarátabb alternatívát kínálnak majd, a kínai légitársaságoknak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tesztgép egy Airbus A320-as, büszkén hírdeti "zöld vagyok" (Fotó: Eric Drouin - Safran). | © AIRportal.hu

A tesztgép egy Airbus A320-as, büszkén hírdeti „zöld vagyok” (Fotó: Eric Drouin – Safran).


A tesztgép nem véletlenül egy A320-as, a rendszer ugyanis utólag is beépíthető a világ egyik legnépszerűbb keskeny törzsű gépébe, amelyből már nyolcezernél is több szeli a levegőt nap mint nap. Az Airbus a technológia elkötelezett híve, hiszen így tovább csökkentheti a típus fogyasztási és fenntartási adatait.

A vállalat a CFM hajtóműgyártóval is együttműködik, ugyanis a hiteles fogyasztási adatok elemzésére őket kérte fel az EGTS International.

Amennyiben a technológia kedvező fogadtatásra talál a légitársaságok körében, úgy a rendszer forgalomba állítása 2017-re várható.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!