A Norwegian, a Wow Air és az Air Asia nyomdokaiba lép India legnagyobb fapados légitársasága, az IndiGo: interkontinentális járatokat szeretne indítani, méghozzá első körben Európába.

A légitársaság a Business Standard című lapnak árulta el, hogy beadták a kérelmeket a következő téli menetrendi időszakra az európai járatokra. A cég a tervei szerint Londonba, Madridba, Párizsba repülne, emellett hongkongi jogot is lekértek, a járatokat Airbus A330-200-asokkal teljesítenék Delhiből.

Az indiai diszkont cég közlése szerint az áraik 30 százalékkal alacsonyabbak lehetnek majd, mint a konkurenciáé.

Ezért azonban kicsit meg kell majd szenvedni, a tervek szerint ugyanis sűrű turistaosztályú székezés dominál majd a fedélzeten, bár lesz néhány prémium turista hely is. Hasonló berendezéssel egyébként a LEVEL 293 turista (2-4-2 kiosztásban) és 21 prémium turista (2-3-2 elrendezésben) ülőhelyet biztosít az ugyanilyen típusú repülőgépein.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szolgáltatás színvonala klasszikus fapados lesz: a fedélzeti étkezésért, elsőbbségi beszállításért és az ülésválasztásért is fizetni kell majd. Emellett az IndiGo a költségek alacsonyan tartása miatt másodlagos repülőterekre fog közlekedni, Londonban például Gatwickre, Párizsban Orlyra repülnek majd. Madirdban ezzel nem tudnak játszani, mivel Barajas mellett nem üzemel másodlagos repülőtér.

Itt azonban nem áll meg az IndiGo. Azok után, hogy az Air Indiától sikeresen vettek át nem csak belföldi, hanem nemzetközi utasokat is, a hosszútávú piacon az Air India egyébként még nyereségesen üzemelő észak-amerikai járatait is célkeresztbe vették, ugyanis a tervek között szerepel az Egyesült Államokba történő járatnyitás is.

Az IndiGo jelenleg nem rendelkezik szerződéssel szélestörzsű Airbusokra, így alternatív megoldásként repülőgép-bérlés jöhet szóba a járatok teljesítéséhez.