Egyre több jel mutat rá, jól sikerült az Iberia fedélzet megújító programja. Legutóbb, az amerikai Skift turisztikai és utazási platform találta Európa második legjobbjának az Iberia vadonatúj business osztályát.
IAG zöld jelzés az Iberia flottafejlesztésére
A Skift összesen hat régióban, Afrikában, Ázsiában, a Közel-Keleten, Európában, Latin-Amerikában és Észak-Amerikában mérte fel, hogy mely légitársaság biztosítja hosszú távú járatain a legjobb üzleti osztályú szolgáltatást. A vizsgálat során több, mint tíz szempontot vettek figyelembe és értékeltek tízes skálán. Ezek között szerepel az étkezés, a fedélzeti kiszolgálás, az ülés kényelme, az alvási lehetőség, a szórakoztató rendszer és a piperecsomag tartalma, minősége is.
Az európaiak közül tizenöt légitársaság business osztálya került górcső alá, amely azt jelenti, hogy az Iberiának például a KLM-et, a Turkish Airlines-t és a Lufthansát is sikerült maga mögé szorítania a Skift értékelésében. Egyedül a Virgin Atlantic volt az, amely az „Európa legjobb business osztálya” címet elnyerve még az Iberiánál is jobbnak bizonyult.
Az Iberia viszont annyiban érdekesebb lehet a magyar utazóközönség számára, hogy a spanyol légitársaság június elejétől a budapesti repülőtéren is megjelenik, amivel nemcsak Madridba biztosít közvetlen összeköttetést, hanem azon keresztül a hosszú távú járataira is, különösen ami a latin-amerikai irányt illeti.
A legjobb Business Class –
Afrikában: South African Airways
Ázsiában: Singapore Airlines
Európában: Virgin Atlantic
Latin-Amerikában: LAN/TAM
Közel-Keleten: Etihad Airways
Észak-Amerikában: Air Canada
A helyezést illetően az Iberia 98 pontot szerzett, amely mindössze néggyel marad el a Virgin Atlantic eredményéhez képest. A dobogó harmadik fokára összesen 93 ponttal pedig az Air France léphetett. Az egyetlen szempont, amelyben a Virgin Atlantic egyedülálló volt az európaiak mezőnyében, hogy onboard lounge szolgáltatása is értékelhető volt. Az értékelhető alatt azt értve, hogy a többi légitársaságnak ilyen nincs is a gépeinek fedélzetén, és az Iberiával összevetve ez máris három pontos előnyt hozott a Virginnek.
A spanyolok 2013-ban bemutatott BusinessPlus nevű üzleti osztálya az ülés, az ágy, a kényelem, a tér, a munkakörnyezet, az étkezés, a szórakoztató rendszer és a dizájn kategóriájában is csaknem a legmagasabb, 9 pontos minősítést szerezte, ami értékes visszaigazolása annak a szándéknak, hogy az Iberia igazán minőségi és versenyképes szolgáltatást tud kínálni.
A két éve bevezetett új típuson, az Airbus A330-300-ason debütált új fedélzet, beleértve a teljesen új turista osztályt is, azóta már a meglévő gépek jó részén is kiépítésre került, így az utasok nemcsak a gyárból frissen érkező A330-asokon, hanem az A340-600-asokon is élvezhetik ezt a magasra értékelt kényelmet. Az Iberia tájékoztatása szerint idén már a két-folyosós gépeik 80%-án rajta lesz az új fedélzet.
A spanyol légitársaság nem kevesebbel indult neki az új üzleti osztálya bevezetésének mint hogy forradalmasítani fogja a business class utazás élményét, amivel a legjobb szolgáltatást kínálja Európa és Latin-Amerika között.
A fedélzetre ennek jegyében sík felületű, két méteres ággyá alakítható üléseket helyeztek. Az új fedélzeti szórakoztató rendszerhez 15.4″-os monitort telepítettek, a saját mobil eszközök töltését pedig USB és elektromos csatlakozó aljzatok is szolgálják, de a szolgáltatások köre Wi-Fi elérhetőséggel és GSM alapú SMS kommunikációval is bővült. Az ételeket pedig Michelin-csillagos séfek összeállításában tálalják.