Közzétette az Emirates légitársaság a 2019-es bővülési terveit: több útvonalon napi második járatpárt indítanak vagy átszervezik a „szöcskejáratokat”, más helyekre pedig lecserélik Airbus A380-asra a Boeing 777-eseket.
Az idei év egyik legnagyobb feladata a légitársaság számára ugyanakkor a dubaji reptéren a 12R/30L jelű futópálya negyvenöt napos felújításának idejére bevezetett egypályás, kapacitáshiányos üzemelés hatásának minimalizálása lesz.
A másfél hónapos időszak alatt a cég 48 repülőgépét állítja le, járatainak pedig csak 75%-át indítja el. De még ezen járatok utasai közül sem örülhet mindenki maradéktalanul, néhány gép menetrendje ugyanis módosul, több útvonalon azonban nagyobb gép közlekedik a kiesett járatpárok kapacitásának pótlására.
A módosításokban a budapesti járatok és érintettek, a hat hetes időszak alatt összesen 16 járat esik ki, áprilisban három budapesti járatot törölt az Emirates, májusban pedig heti hét helyett csak négyszer repül a tervek szerint a magyar fővárosba.
Jelentős kapacitásnövelés Afrikában
Az egész évben növekvő kereslet miatt a dubaji légitársaság több afrikai város irányába bővítést tervez június elejétől, amivel főként az átszálló utasok járnak jól.
A nigériai Abujába heti négy helyett már napi járatot teljesít június 1-től Boeing 777-300ER gépeivel az Emirates, és ugyanezen a napon indul el a szintén e típussal teljesített, a meglévő A380-as járatot kiegészíteni hivatott napi második járat a marokkói Casablancába.
Ghána fővárosa, Accra irányába a már meglévő napi járatok mellé hetente négy másik is indul. Szenegál fővárosában, Dakarban is magasabb fokozatra kapcsol a cég, hetente egyszer egy Conakry-i közbenső leszállással teljesített járat is repül a városba a meglévő mellett.
Szezonális járatok és low-cost partnerség Európában
Európában szintén változtat néhány járatán a légitársaság. Athénba március 31-től a dubaji pályazárt megelőző két hetes időszakban, majd annak befejeztével egészen október 26-ig napi második járatot indít.
Szintén az első tavaszi hónap végétől a téli menetrendi időszak kezdetéig közlekedik majd Rómába napi három járatpár, de ezt az indulása után nem sokkal szintén szüneteltetik negyvenöt napra a dubaji reptérfelújítás miatt.
A diszkont Flydubai együttműködésével pedig az Emirates ugyanebben az időszakban napi járatot nyit Zágrábba, amely a budapestihez hasonlóan lesz érintett a pályazár időszaka alatt, csak heti négy közlekedik majd belőle.
A cég két hónapra szintén megduplázza kapacitásait a svéd fővárosban, Stockholmba júliusban és augusztusban egy helyett napi két Boeing 777-est közlekedtetnek majd.
Emellett több úti cél irányába a kéthajtóműves Boeing helyett hosszabb-rövidebb időre A380-ast állít be az Emirates: Rómában a legforgalmasabb nyári időszakban, május 31-től szeptember 31-ig, Glasgowban április 16-tól nyár végéig, Athénban március 31-től október 6-ig, Bostonban pedig június 1-től szeptember 31-ig, valamint a december 1-től 2020. január 31-ig tartó időszakban lehet majd találkozni az arab cég kétszintes óriásgépével.
Racionalizálás Dél-Amerikában és Ausztráliában
Igazítani kell kapacitásokon két déli kontinens felé is, a korrekciók elsősorban a cég géphasználatának optimalizálása érdekében történnek.
Tim Clark vezérigazgató elmondta, folyamatosan fejlesztik a flottát, amely ennek köszönhetően az egyik legmodernebb és leghatékonyabban üzemeltethető a világon, emellett magas színvonalú utazási élményt kínál.
Június 1-től a nemrég új kabinbelsővel felszerelt Boeing 777-200LR teljesíti a Dubaj és Rio de Janeiro közötti napi járatot, amely hetente négyszer Buenos Airesbe, háromszor pedig Santiago de Chilébe közlekedik tovább. A változást a prémium és a turista osztályokon utazók is megtapasztalják majd, mivel az ülőhelyektől jelentős mértékben függő utazási élmény jelentősen javul.
Sao Pauloba továbbra is naponta közlekednek az Emirates A380-asai, viszont ezek a járatok nem mennek tovább Santiago de Chilébe, ezeket váltja ki a Rio de Janeirón keresztül közlekedő útvonal.
Május 31-én közlekedik utoljára az EK418/419-es számú, Dubajból Sydneybe oda-vissza Bangkok érintésével közlekedő „szöcskejárat” is, amely helyett a Qantas járataira átszállást ajánlja a cég. Az ausztrál nagyvárosba azonban továbbra is napi három közvetlen járat közlekedik.