2017. június 1. Idén szeptember 2-án, szombaton rendezi meg a Budapest Airport az éves jótékonysági futóverseny, a Runway Run 5. fordulóját. Az 1-es futópályán megrendezett futóversenyre ebben az évben több mint 1000 meghívott indulót vár a repülőtér üzemeltetője.
A cég a nevezésekből befolyt összeggel a magyar SUHANJ! Alapítványt és a brit Anthony Nolan alapítványt támogatja.
Az idei már az ötödik év, amikor a ferihegyi repülőtér 1. futópályáját fél napon keresztül repülőgép kerekek helyett futócipők koptatják – méghozzá egyszerre több mint ezer pár.
A korábbi évek sikeréből kiindulva ennyi futót vár ugyanis a Budapest Airport az Európában egyedülálló jótékonysági futóversenyére.
A versenyen a hazai és nemzetközi légiközlekedés világából érkező futók és más nagyvállalatok csapatai versenyeznek, de sokan a Budapest Airport Facebook oldalán meghirdetett játékon keresztül nyernek lehetőséget a nevezésre.
A felnőttek mellett idén először már a legkisebbek is részt vehetnek a kezdeményezésen: míg a felnőttek 5 és 10 kilométeres távon mérettetnek meg, addig a 6 és 15 év közötti sportos fiatalok egy kilométert futhatnak le a repülőtér futópályáján.
További újdonság a futóverseny történetében, hogy minden eddiginél több cég jelezte támogatói szándékát a Runway Run szervezői felé: az állandó szponzor Airbus repülőgépgyártó cég mellett a Heinemann és az SSP is támogatja a jótékonysági esemény létrejöttét.
A Budapest Airport célja, hogy a mindig nagy népszerűségnek örvendő verseny nevezési díjaiból 2017-ben is több millió forint gyűljön össze, amelyet két szervezet támogatására ajánl fel a vállalat: a sérült és fogyatékkal élő emberek számára sportolási lehetőséget biztosító SUHANJ! Alapítvány és az első sorban leukémiás betegeket támogató brit Anthony Nolan alapítványnak juttatják el a befolyt összeget.
A Budapest Airport vezérigazgatója, Jost Lammers elmondta, hogy nagy örömmel készülnek az idei ötödik alkalommal megrendezett Runway Run futóversenyre. Hozzátette: „Látjuk azt is, hogy Európa-szerte egyre több repülőtér rendez hozzánk hasonló versenyt. Imponáló, hogy minket másolnak, de a mi célunk továbbra is az, hogy minél több adományt gyűjtsünk össze a jótékonysági partnereink számára a szponzorokkal, a partnereinkkel közösen.”