A tegnapi napon avatták fel Toulouse-ban az Airbus legújabb összeszerelő üzeme, ahol a legújabb Airbus A350 XWB repülőgépek végszerelését végzik majd. Az új üzem 1500 munkahelyet teremt majd és 2018-tól havi 10 gép összeszerelését végzik majd az új végszerelő üzembenolvasható az Airbus közleményében.

A tegnapi avatási ünnepségen közel 1000 résztvevő volt jelen, akik között szép számmal érkeztek ügyfelek, beszállítók, partnerek és kiválasztott alkalmazottak is a repülőgépgyártól. Az üzemben már megkezdődött a munka, hiszen két repülőgép végszerelése várat magára, egy A350-900-as típus statikus teszteket fog majd végezni, míg egy másik szintén A350-900-as típus a berepülési program részeseként végez majd repüléseket a tesztgépek közül elsőként. Az első repülésre szánt példány törzse már a helyére került, az elkövetkezendő hetekben a szárnyak, a vízszintes és a függőleges vezérsíkok is elfoglalják végső helyüket a repülőgépen.

Ez az üzemavatás különösképpen is fontos az Airbus számára, hiszen október 28-án lesz 40 éve, hogy az első szélestörzsű Airbus repülőgép, az A300-as levegőbe emelkedett a mostani üzemtől nem messze, a Toulouse-Blagnac repülőtérről.
„Az A350 továbbviszi azt a szélestörzsű örökséget, melyet az A300-as indított el, valamint képviseli cégünk jövőjét a Föld egyik legversenyképesebb iparában.” – hangzott el Fabrice Brégier Airbus elnök-vezérigazgatótól az avatáson. „Mindenkinek szeretnék köszönetet mondani a csapatban ezért a hatalmas munkáért, mellyel nem csupán az A350-est építik, de cégünk jövőjét is.”

Az Airbus A350 szükségessége 2004 végén fogalmazódott meg a gyár vezetői körében, és még abban az évben megkapta az A350 elnevezést. Nem titkolt cél konkurenciát állítani a Boeing 787 Dreamliner-nek, mely mostanra már több légitársaság flottájában megtalálható, míg az Airbus késései miatt az A350 várhatóan csupán 2014-ben kerülhet első megrendelőjéhez, a Qatar Airways-hez. A szélestörzsű gép a Rolls-Royce Trent XWB hajtóműveit fogja megkapni.

Az Airbus A350 XWB igen sikeresnek mondható, még megjelenése előtt is, hiszen rekordot döntve eddig 558 megrendelés érkezett 34 cégtől. Ez a típus a repülőgépgyártó szélestörzsű típusai – az A330 és az A380 – között helyezkedik el. Az elsőként elkészülő A350-900-as széria háromosztályos elrendezésben 314 utas szállítására képes, míg a kisebbik 800-as típus 270, valamint a legnagyobb 1000-es széria 350 utas kiszolgálására képes, szintén háromosztályos elrendezésben.

Az A350-ek végszerelésére szolgáló üzem Roger Béteille után lett elnevezve, akinek igen sokat köszönhet az Airbus repülőgépgyár, hiszen az első Airbus repülőgép, az A300 fejlesztésében nagy szerepet játszott. Az A300-as fejlesztése során neki köszönhető a törzs megalkotása, mely az akkori időkben úttörő volt a közepes szélestörzsű gépek körében, és mind a rakodás, mind az utastér szempontjából hatalmas előrelépés volt. Nem is véletlen, hogy megkapta, a Mister Airbus becenevet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus A350-900 első felszállását jövő évre várhatjuk.
Fotók: Airbus

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!