Hétfő 15 órától felfüggeszti üzemelését a francia XL Airways, a bíróság szerdán dönt a társaság sorsáról. A cég vezetői és a pénzügyminiszter a Norwegiannek juttatott állami támogatást is okolják a helyzet kialakulásáért.
A francia Le Figaro napilap online kiadása az AFP hírügynökségre hivatkozva számolt be arról, hogy a múlt héten csődvédelembe vonult társaság minden járatát leállítja hétfőn 15 órától, miután a jegyek értékesítését már múlt héten felfüggesztette.
A lépést a cég a közlése szerint a bobigny-i bíróság döntésére várva hozták meg, a cégbíróság hoz határozatot arról, hogy az XL Airways pénzügyi helyzete megengedi-e a további üzemelést.
Az XL-nek szombatig volt ideje olyan ajánlatot begyűjtenie, amellyel meggyőzheti a cégbíróságot, hogy képes az üzemelés fenntartására, de mivel ez bevallásuk szerint nem sikerült, a bíróság szerdán várhatóan a társaság leállítását rendeli majd el.
A Flightradar szerint az utolsó járat Cancúnból közlekedett Párizs–Charles de Gaulle repülőterére, az SE77-es járatot az F-GSEU lajstromú, a Carlyle Aviation Partnerstől bérelt, 15 éves Airbus A330-200-as teljesítette.
Az XL vezetése az idézett közleményben leszögezte: a jelenlegi anyagi és piaci körülmények nem teszik lehetővé a további üzemelést és sajnálatukat fejezték ki, hogy
nem sikerült befektetőt találni, aki képes lenne a további üzem anyagi hátterének biztosítására és új üzleti modell kidolgozására.
A vezetés elsősorban a piaci körülményeket, a kiéleződő versenyt okolta. A Reutersnek vasárnap Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter azt mondta, a Párizs–Orly reptéren is bázissal rendelkező Norwegiannek adott állami támogatás is hozzájárult az XL csődjéhez, mert így a norvég diszkont letörhette az árakat és versenyelőnyhöz jutott, ezért a francia kormány azt tervezi, hogy az unióhoz fordul jogorvoslatért. A Norwegian szóvivője tagadta a vádakat.
Az XL Airways 1995-ben kezdte meg az üzemelést, az utóbbi időszakban négy repülőgépből álló flottával repült (3 db. A330-200 és 1 db. A330-300).
A légitársaság fő bázisa Párizs–Charles de Gaulle (CDG) reptere, de más francia nagyvárosokból is üzemeltetett hosszú távú járatokat. Az USA-beli célpontok mellett a hálózat a francia utazók körében népszerű üdülőhelyekre is kiterjedt a Karib-térségben és az Indiai-óceánon.