A héten az országban több helyen is már megmutatta magát a hó, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér pedig a komolyabb téli kihívásokra is felkészült. A Budapest Airport, amelynek havas flottája felér egy megyei közútkezelőjével, közel kétszáz emberrel várja téli szezont november közepétől márciusig – közölte lapunkkal a repülőtér üzemeltető.
Mostantól kezdve bármikor jöhet a tél és a hó, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér forgalmát ez nem akadályozhatja, hiszen életbe lépett a repülőtéri szakzsargonban csak havas készültségnek hívott téli készenléti állapot.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a meteorológiai előrejelzésnek megfelelően mindig a szükséges létszámmal és eszközzel áll készenlétben a havas szolgálat; szükség esetén késlekedés nélkül elkezdik a hóeltakarítást, illetve a havazást megelőző előkészítést.
Nagyon jól sikerült a felkészülés Huszka Péter forgalmi igazgató szerint, idén ráadásul egy új munkaszervezés bevezetésével alvállalkozó garantálja a repülőtér külső területeinek takarítását és síkosság mentesítését, így a Budapest Airport saját szakemberei a repülőtér légi oldali forgalmi területeire koncentrálhatnak.
A szakember elmondta, hogy
összesen 180-200 ember és 41 jármű ad 24 órás készenlétet egészen márciusig, így akár napokig tartó havazás esetén is folyamatos marad a repülőtér üzemelése.
„Szerencsére, erre az elmúlt években nem volt példa, de a repülőtér nem engedhet a szigorú normákból, nem lephet meg minket a havazás.” – tette hozzá Huszka Péter.
További képek Facebook galériánkban! (Fotók: Budapest Airport)
A nagy létszámra és az eszközparkra szükség is van: nem kevesebb, mint
2,4 millió négyzetméternyi betonfelületet – futópályákat, gurulóutakat, repülőgép állóhelyeket – kell megtisztítani a hótól és a jégtől, méghozzá rövid időn belül.
A havas szolgálat munkatársait, a gépkezelőket hónapok óta készítik fel a feladatra, egyebek mellett számítógépes szimulátoron is vizsgázniuk kell a repülőtéri futópályák, a gurulóutak és beton előterek ismeretéből, majd gyakorlati oktatáson vesznek részt éjszakai vezetésből és a repülőtéri speciális közlekedési szabályok ismeretéből is.