A légitársaság első, saját tőkés befektetésével szeretné biztosítani az Egyesült Királyságban üzemelő repülőgépei számára az alternatív kerozint.
A Wizz Air 5 millió brit fontot fektetett a bioüzemanyagot fejlesztő Firefly vállalatba. A cél egy olyan eljárás kidolgozása és hatósági jóváhagyatása, amely szennyvíziszapból állítana elő fenntartható üzemanyagot a repülőgépek részére.
Az együttműködés – a Neste-vel az európai hálózatra vonatkozóan kötött megállapodás után – ezúttal az Egyesült Királyságban biztosítja, hogy a légitársaság 2028-tól kezdve évente átlagosan 35 ezer tonna bioüzemanyagot használjon fel.
Ezzel akár újabb másfél millió tonnával is csökkenhet a Wizz Air éves szén-dioxid-kibocsátása.
A Firefly a szennyvíziszap újrahasznosítására specializálódott vállalat, ígérete szerint olyan üzemanyagot képes előállítani, amelynek használatával akár 90 százalékkal kevesebb üvegházhatású gáz került a légkörbe.
Az Egyesült Királyságban évente több mint 57 millió tonna szennyvíziszap keletkezik, amelyből akár 250 ezer tonna fenntartható üzemanyag is készülhet. Erre azonban még néhány évet biztosan várni kell, mivel a gyártó első, kereskedelmi célra működtetett üzemét várhatóan csak 5 év múlva nyitja meg.