Több költségcsökkentő intézkedést is bevezettek a LOT-nál, de sajtóhírek szerint a tervek között szerepel az új gépek átvételének leállítása, valamint felmerülhetett a budapesti bázis bezárása is. Az ICAO szerint szeptemberre tavalyhoz képest 1,2 milliárddal csökken az utasforgalom, eközben az Egyesült Államokban most még jelentős kedvezményekkel lehet repülőjegyet venni.
A lengyel ISB News hírét több portál is átvette, e szerint a lengyel nemzeti légitársaságnál, a LOT-nál a pilóták és a légiutas-kísérők fizetését is csökkentené a menedzsment, cserébe viszont egyelőre senkit nem bocsátanak el. Michal Czerniczki szóvivő ezt megerősítve azt mondta, céljuk, hogy minden munkahelyet megőrizzenek, ezért ajánlották fel ezt.
Ez a lépés a hírek szerint a vállalkozói szerződéssel foglalkoztatott személyzetet, így a magyarokat is érinti, tehát ők is kevesebb bért kapnak majd, cserébe nem szűnik meg az állásuk. A vezetők bére azonban nem csökken, mert a légitársaság közlése szerint arról csak a miniszterelnöki kabinet dönthet.
A Pasazer ezen kívül saját információira hivatkozva azt is írta, hogy a LOT-nál már kezdeményezték a meglévő lízingszerződések újratárgyalását, és szó van az idén érkező két újabb Boeing 787-9-es Dreamliner átvételének elhalasztásáról is.
A szaklap ezek mellett azt is elképzelhetőnek tartja, hogy a budapesti „minibázist” bezárja a lengyel légitársaság.
Hivatalos megerősítés azonban nincs ez ügyben.
Amíg a LOT-nál a fizetések, addig a világban az utasforgalom csökken. Az ENSZ iparági testülete, a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) honlapján közölt legfrissebb becslés szerint 2020 szeptemberére 1,2 milliárddal csökkenhet majd az egy évvel korábbihoz képest a légi utasok száma. A kapacitás a korábbi egyharmadára eshet, az elvesztett bevétel összege a január-szeptemberi időszakra 160 és 260 milliárd USA-dollár között lehet.
A Lufthansa Group ma hozta nyilvánosságra előzetes pénzügyi adatait, amelyek a március 31-én záródott első pénzügyi negyedév teljesítményét tükrözik. A német légitársasági csoport 1,2 milliárd euró veszteséggel zárta az év első három hónapját, miután a bevételek 18 százalékkal csökkentek. Márciusban a felére esett vissza a taglégitársaságok együttes árbevétele.
A vállalat azonban a második negyedében ennél is nagyobb veszteséggel számol.
Mivel egyelőre nem tudni, hogy mikor indulhat újra a légiközlekedés, és a 4,4 milliárd eurós készpénztartalék hamar fogy, a Lufthansa már megkezdte a tárgyalásokat a német, svájci, belga és osztrák kormányokkal is a pénzügyi támogatásról.
Erről – mint azt sejteni lehetett – a Ryanair nagyszájú vezérigazgatójának is megvan a véleménye a Handelsblattnak adott interjú szerint.
Michael O’Leary azzal vádolta meg a Lufthansát és az Air France-KLM holdingot, hogy állami pénzen akar meggazdagodni, bár eközben elismerte, hogy az állami bérgarancia a Ryanair számára is segítséget nyújt.
A jegyárak alakulása egy ideje már izgalomban tartja az utazni vágyókat, és sokan sokféleképpen várják ezek alakulását a járvány után.
A Reuters most friss adatok alapján arról számolt be, hogy az Egyesült Államokban 40 százalékkal esett az átlagos jegyár, amelynek hátterében az is meghúzódik, hogy sok légitársaságnak a bérgaranciáért cserébe minimális szolgáltatási színvonalat fenn kell tartania, ezért ha nem is lepkehálóval, de alacsony árakkal próbálnak utasokat fogni.
A Közel-Keleten beérett a gyümölcse az Air Arabia és az Etihad közö munkájának, a Flightglobal jelentése szerint a tervezett közös diszkont cég, az Air Arabia Abu Dhabi megkapta a légijármű üzembentartói engedélyt (AOC), de az indulás terveit csak később, a járvány után véglegesítik majd.
Szintén a Flightglobal írt arról, hogy Nicola Dondi, a Goldman Sachs ügyvezetője egy videokonferencián azt mondta: az ázsiai lízingcégek sokkal jobb helyzetben vannak most, mint a máshol bejegyzett versenytársaik, mert vastag pénztárcájú bankok a tulajdonosaik, amelyek mindent meg fognak tenni azért, hogy e vállalatok megfelelően működjenek.