Fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezett az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Malév Ground Handlingnél, mert sajtóhírek szerint a földi kiszolgáló a meghirdetettnél drágábban ad el bizonyos szolgáltatásokat az utasoknak.

A minisztérium infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára, Kara Ákos az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, azért indítottak eljárást, mert sajtóhírek szerint a földi kiszolgáló a repülőtéri szolgáltatásokat az előzetes tájékoztatóban foglaltaknál jóval drágábban értékesíti az utasoknak.

Az eljárást lefolytató Budapest Főváros Kormányhivatala azt is vizsgálja majd, hogy a Malév Ground Handling utasfelvételi eljárása során megvalósul-e tisztességtelen, vagy megtévesztő gyakorlat, emellett a szemle kiterjed arra is, hogy az MGH a díjakat és az igénybe vehető szolgáltatásokat az előzetes információk alapján nyújtja-e.

Az Index hírportál a napokban utaspanasz alapján számolt be arról, hogy a Wizz Air járatára jelentkező egyik utastól a Wizz Air honlapján szereplő 30 euró (mintegy 10 ezer forint) dupláját, 20 ezer forintot kértek el és utasfelvételi díj helyett „Catch your flight” szolgáltatást értékesítettek. A Wizz Air később azt közölte, hogy nincs ilyen termékük. Emellett megtették a szükséges lépéseket, hogy a légitársaság utasfelvételi pultjainál ne értékesíthessenek a Wizz Air által nem kínált szolgáltatásokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.