A korábban bejelentett novemberi visszavonulása előtt két hónappal távozik Alan Joyce, miután az ausztrál fogyasztóvédelem vizsgálatot indított az elmúlt évét rekordnyereséggel záró légitársasággal szemben, az utasok megtévesztését gyanítva.

A vádak szerint a Qantas késve tájékoztatott a törölt járatokról, sőt 2022 májusa és júliusa között állítólag több ezer olyan járatra értékesített repülőjegyet, amelyekről már akkor tudható volt, hogy nem fognak elindulni. Emiatt az ausztrál Verseny- és Fogyasztóvédelmi Bizottság utasok ezreinek megtévesztése ügyében vizsgálódik a légitársaságnál.

Mindez augusztus végén derült ki, miután a légitársaság bejelentette, hogy rekorderedménnyel zárta az elmúlt pénzügyi évét, a járvány előtti szinthez képest jóval kevesebb járat ellenére.

Forrás: IATA

Egy parlementi bizottság azért is kérdőre vonta a vezérigazgatót, hogy a megélhetési válság közepette miért tartja magasan a repülőjegyek árait, emellett a cég a tömeges késések és járattörlések miatt is az ausztrál közvélemény haragjának középpontjában áll.

A Qantast az elmúlt 15 évben vezető Joyce a korábbi tervek szerint novemberben adta volna át székét Vanessa Hudson eddigi pénzügyi vezetőnek, ám a botrányokat követően szeptember 6-án azonnali hatállyal megtörtént a váltás. Mindezt a távozó vezér úgy kommentálta, hogy ezzel a lépéssel kívánja előmozdítani a légitársaság mielőbbi megújulását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.