Brit fogyasztóvédők egy csoportja szerint visszás, hogy a British Airways és az Easyjet nem téríti meg a fel nem használt utalványok értékét, mert ezzel figyelmen kívül hagyják az uniós ajánlást – amely viszont nem kötelező érvényű.
A Which? fogyasztóvédelmi csoport az Independent híre szerint azért tartja különösnek a két légitársaság gyakorlatát, mert ultrapados versenytársuk, a Ryanair bármikor visszatéríti a kupon értékét.
Az unió iránymutatása szerint egyébként bármely fel nem használt voucher értékét a lejárat után legkésőbb 14 nappal teljes egészében vissza kellene téríteni.
Az Easyjet a fogyasztóvédők szerint a kupon értékét csak rendkívüli esetben adja oda. Annyi könnyebbsége van az utasnak, hogy bár az utalvány a kiállítástól számított egy évig érvényes, az utazást a lejárat után is meg lehet kezdeni.
A légitársaság arról tájékoztatta a lapot, hogy járattörlés esetén minden utast tájékoztatnak a jogaikról és lehetőségeikről.
Ha a kuponnal megváltott járatot is törlik, akkor ingyenesen átfoglalhatnak az utasok, de a voucher értékét a legritkább esetben adják vissza készpénzben.
A fogyasztóvédők ez után azzal fordultak a brit kormányhoz, hogy terjesszék ki a Polgári Repülési Hatóság (CAA) jogköreit, így abban az esetben is el tudna járni a légitársaságokkal szemben, ha azok félrevezető információkat közölnek az utasokkal.
Rory Boland, a Which? munkatársa azt írta, a karácsonyi időszak előtt újabb járatokat törölnek a légitársaságok, így fogyasztóvédelmi szempontból is egyre aggasztóbbá válik a helyzet. A brit légitársaságok ugyanis – álláspontja szerint – semmibe veszik az uniós ajánlásokat.