Folytatja a mélyrepülést a légi áruszállítási üzletág, eközben Európában az átlagot jelentősen meghaladó bővülés mutatkozik az utasforgalomban.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) elemzése szerint februárban a légi árszuszállítás teljesítménye 4,7 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi azonos időszak szintjéhez képest, és ezzel negyedik hónapja folytatódott a visszaesés az ágazatban. Tovább rontotta a helyzetet, hogy a csökkenő igény ellenére a társaságok 2,7 százalékkal növelték a kapacitásokat.
Az áruszállítás kihasználtsága ezzel 3,5 százalékkal 44,7 százalékra csökkent, azonban ennél is rosszabb jel, hogy egy éve folyamatosan nagyobb a kapacitásbővítés, mint az igénybővülés. Ez nem csak a töltöttségre, de a jövedelmezőségre is negatív hatással van.
A legnagyobb visszaesés, 11,6 százalék a legnagyobb piaci részesedéssel bíró Ázsia-Óceániában volt, Európában mindössze 1 százalékos csökkenést regisztráltak.
Az IATA szerint a rossz eredményekhez leginkább a szigorodó kereskedelmi feltételek, a globális gazdasági tevékenység csökkenése és a csökkenő export járult hozzá.
Az utasforgalom sem remekelt az év második hónapjában, a bővülési ráta 5,3 százalék volt, több mint egy éve nem volt ilyen lassú a fejlődési ütem. A kapacitásokat hasonló mértékben emelték a cégek, így az átlagos töltöttség 0,1 százalékponttal 80,6 százalékra mérséklődött.
Európa mindebből szinte semmit nem érzékelt, ugyanis a kontinensünkön volt a legnagyobb, 7,3 százalékos bővülés. Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója szerint az eredményekre a romló amerikai-kínai kapcsolatok és a Brexit bizonytalanságai is rányomták a bélyegüket.