A lett Polgári Légügyi Hatóságtól (CAA) kiadta az Air Baltic számára az EASA Part-145 tanúsítványt, amely lehetővé teszi, hogy a légitársaság teljes körű hangár- és forgalmi karbantartási tevékenységet végezzen az Airbus A220-300-as típuson.
Ezzel a lett nemzeti légitársaság az első üzemeltető és egyben karbantartást is végző szervezet, amely az európai gyártó legújabb keskenytörzsű típusán teljeskörűen végezhet mind forgalmi, mind időszakos – ún. hangár – karbantartási munkálatokat.
A cég a típusváltozat egykori bevezető légitársaságaként a világ légitársaságai közül elsőként kapott erre engedélyt, eddig csak különböző, kifejezetten repülőgépek szervizelésével és karbantartásával foglalkozó vállalatok rendelkeztek ilyen tanúsítvánnyal erre a típusra.
A hatósági jóváhagyást megelőző auditra közel egy éve kezdték meg a felkészülést, ennyi ideig tartott, amíg megfelelővé tudták tenni a létesítményeket, kibővítették az alkatrészraktárakat, és átképezték a kiválasztott dolgozókat.
A sikerrel az Air Baltic ezzel megelőzte a konkurens üzemeltetőket, a kisebb-nagyobb meghibásodások javítását, vagy az előírt időszaki átvizsgálásokat házon belül végezheti el a cég, Lettország fővárosa, Riga nemzetközi repülőterén, ahol bázisa található.
Andris Vaivads karbantartási igazgató elmondta, az engedélyek beszerzése logikus, gazdaságilag megalapozott lépés az Air Baltic részéről, mivel már 19 A220-300-as teljesít szolgálatot az útvonalhálózaton.
A tanúsítás révén a karbantartást nem csak olcsóbbá, de időben is jobban szervezetté, gördülékenyebbé tudják tenni.
Ezen felül folyamatosan haladnak az egységesített, kizárólag A220-asokból álló flotta kialakítása felé, amelynek révén saját működésükhöz szükségtelenné válnak majd az eddig birtokolt, Bombardier Dash 8 Q400 Next Generation és Boeing 737 Classicra vonatkozó karbantartási engedélyek.
Az A220-300-as esetében ugyanakkor a cég azt tervezi, hogy kiterjeszti a szolgáltatást más légitársaságok számára.