Az amerikai kormányzati leállás miatt a tervezettnél egy héttel később, február 7-én debütált az első észak-amerikai üzemeltető, a Delta Air Lines színeiben az új generációs Airbus A220-as típus.

Forrás: Delta Air Lines

Az amerikai óriáslégitársaság, amely egyben az A220-as (korábbi nevén Bombardier C Series) eddigi legnagyobb vevője, eredetileg január 31-én tervezte első gépének forgalomba állítását.

Ezt azonban az amerikai államigazgatás 35 napig tartó részleges leállása miatt január 28-án egy héttel elhalasztották, mert nem érkezett meg az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) végleges jóváhagyása.

Az október végén átvett első példány így csak február első hetében szállíthatott utasokat.

Február 7-én pedig, az ünnepélyes forgalomba állítást követően mindjárt két járatot is repült a típus, a New York-i La Guardia reptérről Boston, illetve Dallas-Fort Worth felé.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az október vége óta tartó tesztidőszak alatt a típusból az első példányon felül további három darabot is átvett már a Delta, amelyek mostantól folyamatosan egyre többször repülnek majd.

Az A220 rövidebb törzsű, -100-as változatát 109 utasra székezve állította forgalomba a légitársaság, a fedélzeten 12 első osztályú, 15 Delta Comfort+ kialakítású és 82 turista ülőhely kapott helyet, mindegyik támlájában van beépített képernyő.

Az utasok kényelmét és komfortérzetét szolgálja emellett a gyárilag beépített szélessávú internetkapcsolatot biztosító 2Ku fedélzeti Wifi berendezés, a más regionális típusokon megszokottnál jóval nagyobb fej feletti poggyászrekesz, és a teljes színspektrumon állítható LED-világítás.

Az év végéig a tervek szerint további tizenhat A220-100-ast kap az atlantai székhelyű légitársaság, a hosszabb törzsű A220-300-asok szállítását pedig 2020-tól kezdik meg az Airbus kanadai Mirabelben, és a még építés alatt álló alabamai Mobile-ban található összeszerelőüzemei.

Ezzel megkezdődik a légitársaság regionális és belföldi útvonalakon repülő flottájának átfogó modernizációja, a McDonell-Douglas MD-88-asok és Boeing 717-esek egy része távozik, így 2020-ig bezárólag a géppark húsz százaléka cserélődik le.

A Delta év elején 90 darabosra bővített, 40 kisebb, A220-100-asra és 50 darab A220-300-asra szóló kötelező érvényű szerződésével a cégnél landol majd az eddig megrendelt észak-amerikai példányok csaknem harmada.

Mellettük hatvan darabot rendelt még a -300-as változatból a New York-i fapados Jetblue, negyvenötöt az Air Canada, és negyvenet a regionális Republic Airways. Utóbbi cég azonban még akkor adta le a rendelést, amikor a fapados Frontier Airlines tulajdonában állt, 2013-ban azonban tulajdonosváltás történt, az új vezetés pedig nem igazán szándékozik véglegesíteni a szerződést.