A Boeing vizsgálata két olyan, egymástól független szerkezeti problémát tárt fel nyolc 787-es törzsében, amely miatt azonnal ki kellett vonni az érintett gépeket a forgalomból, és csak javítás után repülhetnek újra.
A The Air Current beszámolója szerint a probléma a kompozit anyagból készült törzs hátsó részében, a 47-es és 48-as számú törzselemek összeillesztésénél van. A Boeing az értesülést megerősítette, közlésük szerint két olyan egymástól független gyártási hibát találtak, amelyek együttes jelenléte esetén az érintett repülőgép minősége nem éri el a sztenderdet.
A Boeing a szerkezeti elemek összeillesztésénél előforduló esetleges réseket lézeres technológiával deríti fel, amelyeket robotok segítségével tömítenek, a vizsgálat során azonban kiderült, hogy gyártási hiba miatt ez nem megfelelő. Emiatt a probléma miatt önmagában még nem kellett volna kivonni a forgalomból az érintett nyolc példányt, de a gyártó egy másik hibát is felfedezett a törzselemek belső részén.
A két jelenség együtt már olyan problémát okoz, amely miatt a törzs hátsó része nem teljesíti az üzemelés során elvárt terhelési szinteket, amely idővel strukturális repedésekhez, törésekhez vezethet.
A nyolc érintett gép információk szerint a United, az Air Canada és a Singapore Airlines flottájában teljesít szolgálatot, ezeket a példányokat azonnali hatállyal ki kellett vonni a forgalomból, csak javítás után repülhetnek újra. Ennek időtartama nagyjából két hét.
Mindegyik gép törzselemeit a dél-karolinai Charlestonban lévő üzemben gyártották az elmúlt néhány évben, és Everettben szerelték össze.
A lap informátorai szerint az összeillesztéssel nem először akadt problémája a gyárnak, a tesztgépeket a berepülés időszakában 2010-ben egy időre le kellett állítani hasonló gyártási hibák miatt, és az első példányoknál is voltak ilyen nehézségek.
A Boeing az esetről értesítette a Szövetségi Légügyi Hatóságot (FAA).