A kivitelezőkkel zajló tárgyalások állása szerint december 15-én megnevezheti a berlini reptérüzemeltető az új terminálkomplexum megnyitásának időpontját.
A német főváros reptereit üzemeltető cég vezetője, Engelbert Lütke Daldrup a minap azt nyilatkozta, hogy jól haladnak a Schönefeldnél évek óta készen lévő, mégis hibákkal terhelt új terminálkomplexum kivitelezőivel a tárgyalások.
Az aero.de cikke szerint a vezető ezért úgy véli, a cég december 15-i rendkívüli ülésén határozhatnak arról, hogy mikor nyitják meg a Berlin-Brandenburg repteret.
A tervezési hibákkal, kivitelezési hiányosságokkal terhelt terminál megnyitása 2019 nyarán valószínűtlen, inkább 2020-ról lehet majd szó.
A vélekedések szerint csak 2018 nyarára fejezhetik be az szükséges átalakításokat, majd mintegy egy éves tesztidőszak következik.
A felügyelőbizottság elnöke, Rainer Bretschneider most arról is beszélt, hogy a „lehető leggyorsabban” szeretnének végezni a munkálatokkal. A testület egyúttal megvitatta a 2040-ig szóló fejlesztési tervet is. Mint ismert, az üzemeltető az új komplexum fokozatos bővítését tervezi, hiszen tavaly már csaknem 33 millió utas fordult meg Tegelen és Schönefelden együtt, így az új terminál mintegy 27 milliós kapacitása nem lesz elegendő.
Legalább 2025-ig tovább működhet ezért a régi NDK-s schönefeldi terminál, amelyet mintegy 45 millió euróból újítanak majd fel.
Emellett több lépcsőben bővítenék az új épületegyüttest is. Most kiderült az is, hogy a bezárásra ítélt Tegel karbantartására pedig mintegy ötmillió eurót szánnak a közeljövőben.
Az Air Berlin csődje és megszűnése miatt átmenetileg azonban megtorpanhat a német főváros utasszámnövekedése, a visszafogott becslés szerinti 34 millót nem fogja az idén elérni. Ugyanakkor jövőre a megszűnt légitársaságot részben átvevő Eurowings és Easyjet pótolni fogja a most kieső forgalmat a várakozások szerint.
Az eredetileg 2012-ben megnyitni tervezett új Berlin-Brandenburg terminál tervezőit pedig kártérítésre kívánja kötelezni a reptérüzemeltető. A díjazásból vitatott összeg millió eurós nagyságrendű, Lütke Daldrup szerint ebből jelentős pénz marad majd az üzemeltetőnél.