A magyar low-cost cég minden bizonnyal a bécsi és pozsonyi reptérről induló fapados járatoknak jelenthetne konkurenciát, ha elindítaná Pér – Luton járatát.

A péri repülőtér egy nagyszabású futópálya és forgalmi előtér bővítési program után 2014 júliusának elején került átadásra. A légikikötő, mely elsősorban a Győr mellett található autógyár legfőbb stratégiai partnere, előbb-utóbb minden bizonnyal a menetrend szerinti utasszállításból is ki fogja venni a részét, melyben akár a Wizz Air is fontos szerepet játszhat a közeljövőben.

A péri repülőtér immáron az Airbus A320 és Boeing 737-es gépcsaládok tagjait is tudja fogadni, mely kedvező hatással lehet a régió utasforgalmára. A futópálya és forgalmi előtér kapacitáson túl a menetrend szerinti vagy charter forgalom beindításához azonban még létre kell hozni az utaskiszolgáláshoz szükséges infrastruktúrát, megfelelő kapacitású terminál épülettel, utasbiztonsági ellenőrzési kapacitással és az összes kapcsolódó rendszerrel.

Amennyiben minden feltétel adott lesz és valóban menetrend szerinti járatot indít egy légitársaság a jelenleg főként az autógyár cargo és privát utasszállító gépeit kiszolgáló légikikötőből, a környékről utazni vágyók már nem csak a bécsi, pozsonyi, valamint budapesti repülőterek közül választhatnak.

Az Austrian Aviation osztrák hírportál információi szerint a Wizz Air a legesélyesebb arra, hogy az első menetrend szerinti járatokat elindítsa Pérről, hiszen így a régió egy újabb repülőteréről így bővíthetné magyarországi jelenlétét és útvonalhálózatát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az osztrák repülésszakmai oldal cikkében London Luton repülőtere szerepel, mint első lehetséges célállomás. A két város között minden bizonnyal nagy forgalommal lehetne számolni a régióból kivándorolt, jelentős számú Londonban dolgozó magyar vendégmunkás révén.

A légitársaság nem cáfol

A Wizz Air szerkesztőségünk megkeresésére a hírrel kapcsolatban az alábbiakat közölte: „Ahogy az államtitkár úr említette, a repülőtérrel közösen vizsgáljuk a működési lehetőségeket, különösen az Airbus A320 repülőgépeink tekintetében. Ha az ezzel kapcsolatos kérdések megoldódnak és úgy döntünk, hogy tovább lépünk ebben a témában, a megfelelő időben meg fogjuk tenni a bejelentést.”

A Győr-Pér repülőtér 52 százaléka egyébként az állam, valamint Győr városának tulajdona, míg a maradék az Audi autógyár magyarországi leányvállalatáé.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!