A légitársaságok a következő húsz évben közel 44 ezer új gépet állítanak forgalomba, amelyek piaci értéke megközelíti a háromezer milliárd dollárt.
A Flightglobal évente frissülő piaci előrejelzésének legfrissebb kiadásában az olvasható, hogy 4,7 százalékos utas- és 4 százalékos áruforgalom bővüléssel számolva a légitársaságok 43 725 új repülőgépet vehetnek át (sugárhajtású és turbolégcsavaros együtt) 2036-ig. Az átadott gépek közül 65 százalék keskenytörzsű, 48 százalék pedig szélestörzsű lehet, a nagyobb érték miatt azonban a 65 százaléknyi kisebb gép a piaci érték 17 százalékát teszi csak ki, míg a szélestörzsűek 42 százalékot jelentenek.
A keskenytörzsű piacon a jelenlegi trendek szerint egyre nagyobb, 200 szék fölötti kapacitásra is nagy igény mutatkozik, a Flightglobal szerint ugyanakkor a jövőben a keskenytörzsűek 60 százalékát a 150-székes konfigurációk teszik majd ki, ugyanakkor emelkedni fog a 180-székes gépek aránya. A szélestörzsűeknél a jelenleg is legnépszerűbb, 300-székes variánsok maradnak az érdeklődés fő középpontjában, az átadott nagy gépek 40 százaléka tartozhat ebbe a csoportba.
Arra a Flightglobal a tanulmány összefoglalójában nem tért ki, hogy az extra nagy kapacitású gépek, így a 747-es és az A380-as mekkora szeletet hasíthatnak ki. Ismeretes ugyanakkor, hogy a Boeing már nem tünteti fel ezt a kategóriát az előrejelzéseiben, mivel nem számít már jelentős piaci mozgásokra. Az tusoló utasszállító 747-est a napokban gyártották le, új megrendelés pedig egyelőre nem körvonalazódik, az A380-asra pedig másfél éve nem érkezett új megrendelés az Airbushoz.
A Flightglobal azzal kalkulált, hogy az újonnan átvett gépek kevesebb, mint felét szánják csak a régi gépek cseréjének, ugyanakkor a most forgalomban lévő gépek 74 százalékát cserlik majd le 2036-ig, ez mintegy 18 ezer gépet jelent, 2100-at pedig áruszállítóvá konvertálnak majd.
Az új gépek legnagyobb felvevőpiaca Ázsia-Óceánia lesz 40 százalék fölötti részesedéssel, a régióban lévő Kína önmaga 19 százalékos részesedéssel bír a globális piacon. A hagyományos piacok csak ez után következnek, Észak-Amerikába az új gépek 18, Európa 16 százaléka kerülhet.
Összességében a szolgálatban lévő flotta mérete 81 százalékkal 51 200 gépre bővülhet az időszak végére, ebből 42 800 sugárhajtású uasszállító, 4400 turboprop és 3800 teherszállító gép lesz. A két vezető cég, az Airbus és a Boeing az átadások 86 százalékát adják majd, de a Bombardier, a kínai Comac, az Embraer, az Irkut, a Mitsibishi és a Szuhoj részesedése emelkedhet a maihoz képest, az átadáok piaci értéke elérheti a 250 milliárd dollárt.