A mai 43 gépesről 70 gépesre bővítené flottáját a lengyel LOT és 10 millió fölé növelné utasforgalmát a légitársaság 2020-ra. A lengyel nemzeti légitársaság 16 darab 787-est szeretne üzemeltetni.

Fotó: AIRportal.hu | © AIRportal.hu

Fotó: AIRportal.hu

A ch-aviation szerint Rafal Milczarski elnöke erről a 26. gazdasági Fórumon beszélt a múlt héten. Elmondása szerint az új, finomított stratégia az eddigieknél jobban fókuszál majd a nemzetközi terjeszkedésre, ehhez viszont a jelenleginél jóval több szélestörzsű gépre van szükség.

A részbeni irányváltásra a vezető elmondása szerint azért volt szükség, mert a belföldi és európai piacokon erős a nyomás és a verseny a diszkont légitársaságok felől és a cégnek szüksége van a mostaninál fizetőképesebb piacok megszerzésére is.

“A hosszútávú járatok a legjövedelmezőbbek, és a LOT-nak megvan a potenciálja a bővülésre egyedüli közép-európai, hosszútávú járatokat is teljesítő légicégként” – fogalmazott az elnök hozzátéve, hogy elsődlegesen az észak-amerikai és a legfontosabb ázsiai piacokon szeretnének jelentősen forgalombővülést elérni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tervek között szerepel, hogy a cég New Yorkban ismét Newarkra közlekedne, és szeretnék bekötni Sencsent a hálózatba, ugyanakkor a közép-ázsiai és közel-keleti társág is rendkívül vonzónak mutatkozik a LOT számára. Milczarski szerint Irán és Kazahsztán is kiváló lehetőségeket rejt.

A nemzetközi terjeszkedés mellett a vezérigazgató a belföldi piacon elvesztett részesedés visszaszerzésére is próbál koncentrálni: 2020-ra 25 százalékra tornászná vissza a LOT szeletét, ezért nem csak a belföldi, de a közép-európai járatok számát is bővíteni szeretnék, így a varsói átszálló utasok aránya 50 százalék lehet.

Ambiciózus tervet készített a LOT, amelynek része az is, hogy ezen lépésekkel a 2015-ös 4,3 millióról 10 millióra növeljék utasforgalmukat 2020-ra.

A LOT jelenleg 43 gépes flottát üzemeltet, köztük hat darab 787-8-as Dreamlinert, az utolsó kettő két éven belül érkezik meg a lengyel légitársasághoz. Az újabb gépek várhatóan visszlízing konstrukcióban érkezhetnek, de 15 új, 150 székesnél nagyobb gép is a flotta részét képezheti, de a típusokról itt sem esett szó, mivel a tárgyalások még folytatódnak. A lap ugyanakkor megjegyezte, hogy vélhetően Boeingek érkeznek majd a LOT-hoz a flotta egységesítésének jegyében.