Az egyik hidraulika-rendszer hibája miatt nem működött az orrfutó kormányzása, így a Boeing 757F a leszállás után nem tudott legurulni a futópályáról, a megállást követően hidraulika-olaj ömlött ki a futópályára.
Az amerikai áruszállító légitársaság UPS 294-es számú menetrend szerinti járatát teljesítő, N427UP lajstromjelű Boeing 757-200PF kedden reggel Prágából érkezett Budapestre, fedélzetén csak a két pilóta tartózkodott.
A repülőtér megközelítése során a személyzet műszaki hibáról tájékoztatta a légiforgalmi irányítást, majd a rendszerek ellenőrzése érdekében várakozást kért a légtérben.
A pilóták néhány perccel később az egyik hidraulika-rendszer meghibásodását jelentették, és jelezték, hogy a leszállást követően valószínűleg nem fognak tudni legurulni a futópályáról, mert nem működik az orrfutómű-kormányzás.
A repülőgép fél hét után néhány perccel biztonságosan leszállt a budapesti repülőtér 13R jelű futópályáján, ahol a megállást követően a Repülőtéri Létesítményi Tűzoltóság egységei átvizsgálták.
Személyi sérülés nem történt, tűz nem keletkezett, ám hidraulika-folyadék ömlött ki a repülőgépből.
A 13R futópályát lezárták, a 32 éves Boeing 757-est negyed 8 után vontatták le a számára kijelölt állóhelyre. A futópályát mintegy fél órával később, a szennyeződés eltávolítását követően nyitották meg újra a forgalom előtt, addig a repülőtér forgalma a másik futópályán zajlott.
Az üggyel kapcsolatban lapunk megkereste a Budapest Airportot, közlésükben az AIRportal.hu értesüléseit megerősítve azt írták, a UPS Köln-Prága-Budapest útvonalon közlekedő áruszállító repülőgépe ma reggel 6:33-kor szállt le a budapesti repülőtéren. A hidraulika-probléma miatt a repülőgép orrfutóműve kormányozhatatlanná vált, ezért a gép leszállást követően megállt az 1. futópályán.
Hozzátették: amíg az állóhelyére vontatták, illetve a hidraulika-olajat eltakarították, az 1. futópálya átmenetileg zárva volt. A repülőtér 7 óra 37 perctől ismét két pályával, fennakadás nélkül üzemel.