Együttműködési megállapodást kötött a Delfti Műszaki Egyetem hallgatói csoportjával a KLM, az AeroDelft elnevezésű csapat a légitársaság támogatásával kétüléses, hidrogénmeghajtású repülőgépet tervez, a szűzrepülésre várhatóan 2025-ben kerül sor.
A Project Phoneix részét képezi a kétüléses repülőgép megalkotása mellett az üzemeltetés feltételinek tanulmányozása is, vagyis a repülőgép mellett a hatósági engedélyeztetés és az infrastruktúra vizsgálata is. A már fejlesztés alatt lévő műszaki megoldások véglegessé válásáig még több kihívásra is választ kell találni, ilyen például a folyékony hidrogén tárolása és szállítása.
Az együttműködés részeként a légitársaság és az egyetemi hallgatók arra is keresik a választ, hogy a folyékony hidrogén milyen formában és feltételek mellett hasznosítható a légiközlekedésben.
Első lépésként egy prototípus drónt alkottak meg, ezután következhet a hidrogénnel és üzemanyagcellás technológiával hajtott, elektromotorral rendelkező, kétüléses gép megépítése.
A drón a közelmúltban már végrehajtotta első felszállását, ennek során a távoli irányítást és az üzemanyag-felhasználást is vizsgálták. A kétüléses repülőgép jövőre gáz halmazállapotú hidrogénnel, egy évvel később pedig folyékony hidrogénnel kísérelheti meg a felszállást.
A KLM és az AeroDelft csapata is úgy látja, hogy a légi utazás az emberek és a különböző ágazatok számára alapvető fontosságú szolgáltatás, de az iparág innovációra szorul. A csoportot 50 egytemi hallgató alkotja, akik a Delfti Műszaki Egyetemen tanulnak, céljuk, hogy a hidrogént, mint alternatív üzemanyagot népszerűsítsék.